Publicitat
Publicitat

Els floristes confien apujar les vendes un 20% i recuperar la xifra del 2010

Sis milions de roses per Sant Jordi

Els floristes vendran avui sis milions de roses, segons els càlculs del gremi. Això suposa un augment del 20% respecte a l'any passat, que es va viure un Sant Jordi molt fluix enmig de Setmana Santa.

Roses vermelles, blaves, blanques i grogues i, fins i tot, roses amb els colors del Barça i els del Madrid. Els carrers de les principals ciutats i pobles de Catalunya s'ompliran avui de roses ben diferents per satisfer tots els gustos.

Els floristes es mostren molt optimistes de cara a aquesta diada, després de la mala experiència de l'any passat, quan les vendes de roses van punxar notablement perquè Sant Jordi va caure en dissabte i al mig de Setmana Santa. Jaume Esteve, director de Mercabarna-flor, apunta que els catalans compraran aquest any uns sis milions de roses amb motiu de la diada, cosa que representa un 20% més que l'any passat i que donarà aire a un sector "molt tocat per la situació econòmica que estem vivint".

Per l'Esteve, "el dia de Sant Jordi és una jornada en què la crisi queda aparcada, tothom compra una rosa perquè per molt pocs diners podem oblidar-nos dels problemes", destaca el president dels majoristes de Mercabarna-flor.

Preus en funció del tipus

La diada de Sant Jordi els floristes catalans venen el 40% de roses de tot l'any, i aquest any s'espera que els preus de venda al públic es mantinguin similars als de l'any passat.

"Podem trobar una rosa bonica a partir de 3 euros", segons l'Esteve, que reconeix que "en funció dels ornaments i de l'elaboració pot arribar als 7 o 8 euros". Les roses més demanades són les clàssiques de color vermell, encara que any rere any van guanyant pes les de colors, especialment les blaves i les blanques. Entre les vermelles, les reines són la Red Naomi, que té una poncella molt grossa, pètals grans i de color vermell envellutat, i la Freedom, que és la rosa més gran del món. L'Esteve destaca que els floristes tendeixen cada any a personalitzar més les roses "perquè ja no és una cosa que es regala només a la parella, és un detall que es pot tenir amb un client, amb una persona de la feina, amb algú que vols quedar bé". Assegura que "cada vegada hi ha menys gent que arriba al final del dia amb només una rosa".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT