Publicitat
Publicitat

AEROLÍNIES

El protocol signat per les dues companyies marcava com a límit el 21 de desembre

Spanair té 15 dies per tancar la venda a Qatar

Spanair disposa de dues setmanes per tancar l'entrada de Qatar Airways al seu capital. El preacord signat entre els dos grups apunta al dia 21 com a data límit, però s'han donat una setmana més.

Spanair i Qatar Airways s'han imposat silenci per acabar de tancar l'acord pel qual la companyia estatal de Qatar passarà a controlar el 49% de l'aerolínia catalana. Segons ha pogut saber l'ARA, les dues empreses han signat un protocol que marca el calendari d'aquestes negociacions.

Segons aquest full de ruta, Spanair i Qatar disposen de dues setmanes per tancar l'acord de compravenda. En principi la data que figura en el preacord és el 21 de desembre, però els advocats d'ambdues parts han demanat prorrogar les converses durant una setmana més per "les complexitats" de l'operació, segons han explicat fonts coneixedores de l'operació.

D'aquesta manera, el 28 de desembre podria estar tancada la incorporació de l'anhelat nou soci industrial de Spanair. No obstant, les mateixes fonts expliquen que el protocol és prou flexible per deixar encara, si cal, uns dies més per a l'acord.

Quin seria el pas següent? Si s'acabés confirmant l'operació, d'aquí uns dies s'haurien de conèixer alguns detalls rellevants. Un cop finalitzades les converses actuals, el següent pas és la signatura del contracte de compravenda.

En aquest document hi haurà un esborrany del pla de negoci per als pròxims anys, i a més s'hi determinarà exactament com queda el capital de Spanair després de l'entrada de Qatar Airways, el repartiment de representants al consell d'administració de la companyia, els compromisos d'aportació de capital per part dels socis i un mapa de rutes.

Repartiment d'accions

Ara la principal incògnita, al marge de la confirmació definitiva de la compra del 49% de les accions de Spanair per part de Qatar, és saber com quedarà l'accionariat de la companyia presidida per Ferran Soriano. Actualment el Govern n'és el soci majoritari, ja sigui de manera directa (a través de les empreses públiques Cimalsa i Avançsa, que en sumen un 28,5%) o indirecta (Catalana d'Iniciatives, Fira de Barcelona, que en concentren un 35,5%). La resta del capital es reparteix entre Volcat 2009 (que agrupa alguns empresaris de la fundació FemCat), amb un 20,8%; Turisme de Barcelona, amb un 15%, i l'aerolínia sueca SAS, amb un 11,6%.

El nou soci hauria d'aportar els recursos necessaris per sanejar els comptes de Spanair (la companyia va registrar unes pèrdues de 116 milions d'euros l'any passat) i poder desplegar un pla de vols intercontinentals des de l'aeroport del Prat. La xifra podria rondar els 150 milions d'euros, tot i que caldran més recursos en un futur.

Un 50% de Qatar Airways, amb seu a Doha, és propietat de la família reial d'aquest país àrab. L'altra meitat de les accions pertanyen a inversors privats. És una de les aerolínies que ha crescut més durant els últims anys. Té encarregats 200 avions per valor de 40.000 milions de dòlars (30.096 milions d'euros). El fons sobirà de Qatar, el braç inversor de la família reial, és propietari, entre d'altres, dels grans magatzems londinencs Harrods i d'Al Jazeera.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT