EL TANCAMENT DE L'AEROLÍNIA
Crònica 15/02/2012

Spanair torna la majoria dels avions als seus propietaris

Ignasi Pujol
1 min
Un dels avions de l'aerolínia Spanair a l'aeroport de Barcelona.

BARCELONA.El desmantellament de Spanair segueix el seu curs. L'aerolínia catalana, en concurs de creditors (antiga suspensió de pagaments) i sense volar des del 27 de gener, ja té el permís del jutjat mercantil número 10 de Barcelona per tornar els avions als seus propietaris. Com bona part de les aerolínies, Spanair no té avions en propietat, sinó en règim de lísing o lloguer.

La companyia aèria va anar reduint la seva flota a partir del 2009 fins a les 27 aeronaus que operava abans de tancar. El propietari més afectat per la fallida de Spanair ha estat la nord-americana International Lease Finance Corporation (ILFC), que posseeix una dotzena d'avions de la flota de Spanair. Els altres propietaris són l'aerolínia escandinava SAS (que controla un 11% de Spanair), Royal Bank of Scotland, la sueca Volito, la japonesa Itochu i el banc alemany KFW.

Aquests avions tornaran als seus propietaris, que els posaran de nou al mercat. Spanair va pagar 75,45 milions d'euros en concepte de lloguer d'avions durant el 2010 (últim exercici amb dades disponibles).

Per altra banda, ahir va tenir lloc la primera reunió de mediació de l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que afecta els 2.604 treballadors de l'aerolínia. El sindicats esperen arribar a un acord aquesta setmana sobre el procés de recol·locació.

stats