Publicitat
Publicitat

LA ICONA STEVE JOBS

Steve Jobs vist per ell mateix

El Jobs personatge públic deixa un reguitzell de bones entrevistes després de gairebé tres dècades de trajectòria en què es veu com s'apassionava per tots els projectes en què treballava

Jutjar-se un mateix

Creiem que es vendran trilions de Macs, però no el vam fabricar per a ningú més que no fóssim nosaltres. Érem la gent que jutjaria si era fantàstic o no.

Entrevista a "Playboy", 1985

La competència

L'únic problema de Microsoft és que senzillament no tenen gust. Estan absolutament mancats de gust. I ho dic en l'accepció més àmplia del terme, en el sentit que no pensen idees originals i no aporten gaire cultura als seus productes. No m'entristeix el seu èxit, però tinc un problema amb el fet que només estiguin fent productes de tercera.

Documental " Triumph of the nerds", 1996

L'impacte de la tecnologia

Ara que sóc més vell, sé que la tecnologia no canvia el món. Tenir criatures et canvia realment el teu punt de vista sobre això. Naixem, vivim un breu instant i morim. I la tecnologia no canvia gaire això, per no dir res.

Entrevista a "Wired", 1996

Sense sistema

El sistema és que no tenim sistema. Això no vol dir que no tinguem processos. Apple és una companyia molt disciplinada, però els processos només et fan més eficient. La innovació sorgeix quan tens gent que es truca a quarts d'onze de la nit per discutir una nova idea.

"Business week", 2004

Els punts forts d'Apple

Crec que dissenyem bon hardware, que fem bon disseny industrial. I que escrivim bon software, tant de sistemes operatius com de programes. I som molt bons empaquetant tot això en un producte. Som els últims que quedem en la indústria dels ordinadors que fa això. I som realment els únics en la indústria de l'electrònica del consum que aprofundeix en software i productes per al consumidor.

Entrevista a "Rolling Stone", 2003

La mort

Recordar que aviat seré mort és l'eina més important que he trobat per ajudar-me a prendre les decisions més importants de la vida. Perquè gairebé tot -les expectatives dels altres, l'orgull, la sensació de por, vergonya i fracàs- queda en no res quan s'encara amb la mort. Només queda el que és realment important. Recordar que moriràs és la millor manera que conec d'evitar la trampa de creure que tens alguna cosa a perdre. Tu ja estàs despullat. No hi ha raó per no seguir el teu cor.

Discurs a la Universitat de Stanford, 2005

Els diners

Ser l'home més ric del cementiri no és cap aspiració meva. Anar a dormir a la nit, sabent que hem fet alguna cosa meravellosa, això és el que m'importa.

Entrevista a "Wall Street Journal", 1993

El geni individual i l'equip

El meu model de negoci són els Beatles. Eren quatre tipus que es mantenien mútuament lluny de les tendències negatives de cadascú. S'equilibraven entre ells i el total era molt millor que la suma de les parts. Així és com veig el negoci: les grans coses a les empreses mai les fa una sola persona; les fa un equip.

Entrevista a "60 Minutes"

El disseny

Disseny és una paraula amb trampa. Hi ha gent que creu que disseny significa quin aspecte té, però en realitat, si explores més, t'adones que vol dir com funciona. El disseny del Mac no es basava en com es veuria, tot i que era part del què. Però primordialment era com funcionaria. Quan més ampla sigui la comprensió que tenim de l'experiència humana, millors dissenys farem.

Entrevista a "Wired", 1996


Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT