Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

Tarragona té pressa per connectar-se a Europa

El corredor mediterrani té uns terminis incerts. Ho són les dates, que oscil·len entre el 2020 i el 2030, i la situació de les arques públiques espanyoles, que n'han de finançar un 80%. Són massa incerteses per quedar-se de braços plegats. El Port de Tarragona referma la seva lluita per aconseguir el tercer rail, una línia de mercaderies d'ample europeu que transcorreria en paral·lel al traçat de la via convencional i que el connectaria amb Europa. El president de l'Autoritat Portuària de Tarragona, Josep Andreu, considera que "20 anys és massa temps". "No podem hipotecar la nostra competitivitat durant tot aquest interval", apunta Andreu. Els arguments a favor d'aquesta solució són molt clars i estan avalats pels estudis que està ultimant el Port de Tarragona, conjuntament amb el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. És una infraestructura barata, uns 150 milions d'euros, i ràpida de fer, perquè podria estar operativa el 2015.

El projecte preveu una línia de Tarragona a Sant Vicenç de Calders i des d'allà fins a Castellbisbal, a partir d'on s'enllaçaria amb la connexió que el Port de Barcelona té amb França des del mes de febrer. En total, serien uns 80 quilòmetres que es podrien aprofitar parcialment per a la construcció del corredor mediterrani. Andreu explica que "és una obra assequible". Els estudis de l'Autoritat Portuària i la conselleria estan pràcticament acabats, i es presentaran al ministeri de Foment. Defensen que el tercer rail seria una línia rendible que permet plantejar la participació de capital privat en la seva construcció.

Les possibilitats comercials que obre el tercer rail són similars a les que s'associen al corredor mediterrani. Amb una connexió ferroviària amb Europa, el Port de Tarragona podria ser porta d'entrada al continent per les mercaderies que vénen d'Àsia pel mediterrani, via canal de Suez. Ara la falta de bones connexions fa que els vaixells desembarquin als ports del nord d'Europa, com Rotterdam i Hamburg.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT