Crònica 31/10/2011

Trànsit més fluid a cost baix

Francesc Magrinyà
1 min

La necessitat d'utilitzar l'espai viari amb eficàcia implica que la notícia de la construcció efectiva d'un carril bus sigui sempre benvinguda. El carril bus interurbà a 80 km/h té deu vegades més capacitat que un carril convencional de cotxes. Però si avui tornéssim a començar els projectes dels carrils bus a les entrades a Barcelona, probablement no construiríem projectes faraònics com el carril bus-VAO de la C-58, tot ple de viaductes. La proposta del Govern de carril bus a la B-23 és una operació més fàcil i barata d'executar enfront del model que s'està duent a terme a la C-58. Una bona mostra és l'experiència ja construïda de la C-31 entre Glòries i Besòs, resultat de reduir la velocitat a 80 km/h i fer estrets els carrils per poder generar un carril bus. Amb un cost gairebé zero, s'obté un trànsit més fluid i una gran prioritat per al transport públic, especialment en èpoques de restriccions econòmiques.

stats