Publicitat
Publicitat

LA LLUITA CONTRA LA SINISTRALITAT

Trànsit es fixa reduir un 15% els accidents en només tres anys

El conseller d'Interior, Felip Puig, ja va marcar amb lletres vermelles -i en ple debat per la supressió del límit dels 80 km/h- la reducció de la sinistralitat a les carreteres com un dels objectius prioritaris de la legislatura . Avui, acompanyat del director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, presentarà les mesures que donen cos al Pla de Seguretat Viària 2011-2013, que busca fer baixar un 15% -un 5% cada any- aquesta sinistralitat. Alguns dels canvis previstos, però, ja s'han donat a conèixer, com ara el trasllat de determinats radars que els conductors ja se saben de memòria -el nou govern en va criticar la funció "recaptatòria"-, la implantació de 39 nous radars i l'extensió del sistema de velocitat controlada per trams -que ja s'aplica al túnel de Viella- a un total de quinze punts. Ahir, durant la sessió inaugural de les jornades sobre sistemes intel·ligents de transport que se celebren a Barcelona, Aregio va posar sobre la taula una altra de les novetats: els radars que funcionen combinant energia eòlica i solar.

Aquest nou sistema, que ja s'utilitza en període de proves a l'Arboç (Baix Penedès) i a Biosca (Segarra), suposa, com apunta Aregio, "poder arribar a punts que hi ha detectats com a especialment conflictius, però on la manca d'una connexió elèctrica impedia poder-hi instal·lar un radar". De moment, aquest sistema encara no sanciona els conductors que sobrepassen el límit de velocitat, però la intenció del Servei Català de Trànsit és avalar-ne el funcionament a curt termini (en qüestió de dos mesos podrien engegar la tasca sancionadora) i tenir-ne quatre o cinc funcionant abans que acabi aquest any, sense que això condicioni la instal·lació dels nous radars ja anunciats. En el nou model, però, el factor sorpresa no serà un valor afegit, ja que es tracta de radars que compten amb un pal molt alt en què a mitja altura hi figuren entre dos i quatre panells solars i, a la part de dalt, un molí de vent amb cinc aspes. Acumulen energia per funcionar a la nit.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT