Publicitat
Publicitat

CiU demana "aire nou" després de sortir la tercera enquesta en què és la llista més votada

Trias ja es veu alcalde

El candidat de CiU a Barcelona, Xavier Trias, va dissimular ben poc ahir la seva satisfacció després que es fes pública la tercera enquesta consecutiva en què la seva llista és la més votada. Després que els últims sondejos escurcessin la distància entre Trias i Jordi Hereu (de 19-8 a 16-13), ahir una enquesta municipal d' El Mundo va obrir el forat fins als quatre regidors entre CiU i el PSC, de manera que ara mateix s'invertirien i ampliarien les representacions actuals dels dos partits (de 14-12 ara es passaria a 12-16 a favor de CiU). Trias, que ahir va participar en una conferència organitzada pel Col·legi d'Enginyers Tècnics i Industrials de Barcelona en col·laboració amb el diari ARA, va apostar en aquest sentit que ha arribat el moment de "fer córrer aire nou" a l'Ajuntament de Barcelona.

L'alcaldable de CiU a Barcelona, en la mateixa conferència, va postular-se per encapçalar un nou consistori que tingui com a prioritats tres efes: formació, feina i foment de la qualitat de vida, perquè, segons el seu parer, "no hi ha futur sense posar la formació i l'educació al centre de totes les nostres polítiques i prioritats", i la reactivació econòmica implica el foment de la creació de llocs de treball. "Generar ocupació és l'objectiu més important que tenim, perquè feina és futur, feina és tranquil·litat, feina és estabilitat", va afirmar. Trias, que s'ho va fer venir bé per vincular l'anunci de Jordi Hereu que José Luis Rodríguez Zapatero no vindrà a Barcelona per les municipals com un "final d'etapa" dels socialistes, va afegir que "Barcelona ha esgotat el model que la va fer avançar els anys vuitanta i noranta".

El candidat d'Unitat per Barcelona, Jordi Portabella, va afegir-se al debat obert sobre la connexió del Trambaix i el Trambesòs mostrant-se partidari d'enllaçar el ramal sud amb l'estació de Sants per augmentar la connectivitat i el "transport intermodal". En una roda de premsa organitzada per l'agència Efe en col·laboració amb RTVE, Portabella ha assegurat que la suposada necessitat d'enllaçar els dos tramvies representa un debat "equívoc" perquè a ell no li costa que, per exemple, hi hagi gaires usuaris del Baix Llobregat que tinguin la necessitat de desplaçar-se fins al Barcelonès Nord i, per contra, sí que el tramvia "ha de guanyar connectivitat", perquè no pot quedar aïllat "com un bolet" sinó que ha de quedar "integrat".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT