Publicitat
Publicitat

De Twitter a la portada del 'Washington Post'

La mobilització dels indignats, que primer es va difondre només a través de les xarxes socials, va saltar ahir a les portades de la premsa internacional. Una imatge de la Puerta del Sol de Madrid plena a vessar encapçalava la portada del Washington Post , que va escollir el titular "Primavera de la frustració a Espanya". Anava acompanyada d'un breu text que destacava que l'Estat espanyol té la taxa d'atur més alta de la Unió Europea. La Reppublica també va dedicar la principal fotografia de portada a la revolta, amb el titular "La revolta dels joves indignats, a la plaça contra Zapatero". Per la seva banda, el francès Le Figaro titulava en portada "Aires de revolta contra l'austeritat", i comparava aquestes protestes amb les de Tahrir.

A banda de la premsa escrita, les edicions digitals dels principals mitjans del món també van parlar ahir de les mobilitzacions. La web de la CNN deia: "Milers de persones protesten per la crisi econòmica i l'alta desocupació a Espanya". A més, la cadena nord-americana va publicar un vídeo d'un corresponsal a Madrid. Al-Jazira també es va fer ressò de la notícia, amb el titular "Els manifestants anticrisi espanyols desafien la prohibició", i la versió digital del New York Times deia: "Abans de les eleccions, milers de persones es manifesten contra la corrupció a Espanya". A la web del Washington Post , durant tot el dia d'ahir, les "protestes espanyoles" van ocupar una de les pestanyes de la capçalera, al costat de Linkedin i Dominique Strauss-Kahn.

La conversa a Twitter evoluciona

Des d'abans que comencessin, les mobilitzacions han ocupat diverses posicions de la llista de temes més comentats a Twitter. Inicialment, es van utilitzar etiquetes com #nonosvamos, #yeswecamp, #acampadabcn i #acamapadasol. Ahir a la tarda, havien estat substituïdes per altres com #notenemosmiedo, #globalcamp, #italianrevolution i "#Instalando democracia".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT