Publicitat
Publicitat

AEROLÍNIES

Vaga de pilots d'Iberia per Setmana Santa

El sindicat de pilots Sepla va anunciar ahir la convocatòria de 24 noves jornades de vaga a Iberia per als mesos de març, abril i maig. Les aturades coincideixen amb dies sensibles del calendari, com ara la vigília de Setmana Santa i alguns ponts festius a la Comunitat de Madrid. Està previst que a l'anunci dels pilots se sumi el del sindicat de tripulants de cabina de passatgers (TCP) Stavla. Els treballadors protesten per la creació de la filial low cost de l'aerolínia, Iberia Express. En un comunicat, el sindicat va justificar la seva decisió de convocar 24 dies de vaga davant "la negativa de l'empresa a negociar".

Poc després de l'anunci del Sepla Iberia va comunicar que estudiarà totes les mesures possibles per desconvocar les aturades. L'aerolínia va qualificar l'anunci de les jornades de vaga de "despropòsit de conseqüències que poden ser irreversibles" i va alertar que "les aturades atempten contra l'interès nacional i dels usuaris".

Els primers dies de vaga escollits pels pilots són el 16 i el 19 de març (Sant Josep i festiu a algunes comunitats autònomes). Encara durant aquest mes els pilots protestaran els dies 23, 25, 26 i 30 de març. Però les aturades més importants seran les previstes per als primers dies d'abril: el 2, el dilluns anterior a la Setmana Santa; el 4, la vigília; i el 9, dilluns de Pasqua. A l'abril també hi haurà vaga els dies 13, 16, 20, 23, 27 i 30. Al maig les jornades de protesta previstes són el 2 (dia de la Comunitat de Madrid), el 4, el 7, l'11 i el 14 (vigília de la festa de Sant Isidre a Madrid) i el 18, 21, 25 i 28.

Aquestes noves aturades se sumen a les dotze que el sindicat de pilots d'Iberia ja ha realitzat des del 18 de desembre i que han provocat unes pèrdues de 36 milions d'euros a l'aerolínia. Segons Iberia, cada dia de vaga l'empresa perd uns 3 milions d'euros, per la qual cosa s'estima que l'afectació al volum de negoci de la companyia sigui de 72 milions d'euros de pèrdua si es mantenen totes les jornades de vaga previstes. El fet que es tracti de dies assenyalats i que acostumen a registrar molt de trànsit aeri pot incrementar encara més les pèrdues.

L'origen del conflicte

L'inici de la disputa és la falta d'acord sobre la creació a l'octubre d'Iberia Express, que està previst que comenci a operar el 25 de març en rutes de recorregut curt i mitjà, mentre que els vols de llarga durada els continuaria operant la matriu Iberia.

El Sepla considera que això suposarà la destrucció de 8.000 llocs de treball en la matriu. L'aerolínia, per la seva banda, afirma que no s'acomiadarà ningú i que la nova companyia crearà 500 nous llocs de treball. Segons el sindicat, els pilots han proposat a l'empresa un projecte que suposa uns estalvis més grans dels que Iberia té previst aconseguir i que no comporta la necessitat de segregar la matriu.

Malgrat les mobilitzacions i l'afectació que estan comportant tants als clients com a la companyia, l'aerolínia es manté ferma en la seva decisió de tirar endavant la low cost .

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT