TRIBUNALS
Crònica 01/12/2011

Una associació denuncia tres casos de mala praxi mèdica

Ara
2 min
Familiars i malalts van denunciar ahir els seus casos amb l'aval del Defensor del Pacient.

BARCELONA.L'associació Defensor del Pacient va denunciar ahir tres nous casos de suposada mala praxi mèdica als centres sanitaris catalans i va culpar directament el govern de la Generalitat dels nous casos que li estan arribant. "Caldria imputar el conseller de Salut, ja que aquests pacients no haurien patit el que han patit si no hi hagués hagut ordres des de dalt", va dir ahir la presidenta del Defensor del Pacient, Carmen Flores.

La responsable de l'associació es va referir a tres casos -de la desena que diuen que tramita el Defensor del Pacient-, que atribueix a les polítiques d'ajust del departament de Salut. Dels tres, el que ja té la denúncia presentada és el d'un home que va morir d'una hemorràgia cerebral després de passar quatre dies a urgències a l'Hospital de la Vall d'Hebron sense que se li fes una ressonància magnètica. Un segon cas, que s'ha denunciat davant de la fiscalia, és el d'una dona a qui, en primer lloc, van dir que tenia hemorroides quan tenia un càncer de colon, diagnòstic correcte que va aconseguir després de visitar diversos hospitals. Després encara va passar més d'un mes fins que la van operar, va explicar l'afectada. El tercer cas és el d'una dona embarassada amb una infecció a l'intestí que va perdre el nadó.

Salut l'acusa d'irresponsable

El departament de Salut va contestar que "en cap cas es poden atribuir" les disfuncions "puntuals" en els serveis sanitaris "a una possible falta de personal o de recursos" i va acusar l'organització "d'irresponsabilitat". A través d'un comunicat, el departament va reconèixer el "legítim dret" a interposar una reclamació judicial però va afegir que això no hauria d'anar acompanyat de fer "judicis públics".

El departament va explicar que "de manera puntual" es poden produir "disfuncions" en els serveis sanitaris, però els va desvincular de la falta de recursos o de professionals per atendre els pacients adequadament. "Qualsevol afirmació en aquest sentit, sense aportar les dades que la fonamenten, és d'una gran irresponsabilitat", va dir.

La conselleria va recordar que el sistema sanitari disposa dels canals adequats perquè els ciutadans puguin interposar les queixes i les reclamacions que consideren apropiades. "Només l'autoritat competent pot posar en qüestió l'actuació dels nostres professionals", va afirmar. A més, va assegurar que el comportament d'aquesta organització "contribueix a la desconfiança cap als serveis i els professionals públics i a generar una alarma innecessària".

stats