Publicitat
Publicitat

COMERÇ

La caiguda del consum rebaixa els beneficis d'El Corte Inglés

Els beneficis del grup El Corte Inglés van caure un 13,5% durant el 2010 per culpa de la caiguda del consum i la reordenació de negocis com Opencor i Supercor, entre d'altres. La companyia va tancar l'exercici amb uns guanys de 319,4 milions d'euros.

La direcció preveu que el negoci de centres comercials -El Corte Inglés i Hipercor- mantingui la mateixa tònica durant el 2011, segons va explicar una font de la companyia a l'agència Efe. Les divisions Supercor i Sfera podrien tancar aquest any amb números verds després de registrar pèrdues el 2010, segons la mateixa font. En canvi, els resultats d'Opencor dependran de si les autoritats autoritzen vendre-hi tabac, cosa que ja poden fer les botigues que es troben en gasolineres.

Durant l'any passat, a més, El Corte Inglés va invertir 1.015 milions d'euros, destinats principalment a l'obertura de nous centres comercials, i va generar 1.147 nous llocs de treball. Actualment, el grup dóna feina a 102.700 persones.

Defensa dels grans magatzems

Isidoro Álvarez, president d'El Corte Inglés, va defensar ahir la vigència dels grans magatzems durant la junta d'accionistes de la companyia. Álvarez va reconèixer que, igual que el 2010, el 2011 s'està caracteritzant per l'atonia econòmica i per la debilitat de la demanda interna. Tot i així, va assegurar que la companyia està en condicions de respondre a les contínues dificultats que afronta el sector de la distribució per la caiguda del consum.

Per la companyia, la notícia positiva dels resultats és que ha augmentat "moderadament" la seva quota de mercat, segons va dir Álvarez, que no va oferir dades. El directiu va defensar la tasca feta el 2010, amb "una política de preus ajustada i avantatjoses condicions de finançament".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT