Publicitat
Publicitat

EL BRINDIS CATALÀ AL MÓN

El vi escumós va marcar un rècord el 2010: 244 milions d'ampolles venudes

El cava creix als mercats tradicionals del xampany

Els productors de cava van sumar l'any passat una facturació de mil milions d'euros per la venda d'aquest producte, que concentra el 40% de la seva comercialització en l'últim quadrimestre de l'any.

França i Bèlgica brinden amb cava. Aquest vi escumós va guanyant presència any rere any als rebosts i restaurants d'aquests països, els mercats tradicionals del xampany. "Hi ha una tendència imparable de substitució del xampany pel cava", va assegurar ahir el conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, a la presentació de resultats del Consell Regulador del Cava.

El 2010 França va passar de la setena a la sisena posició en el rànquing de països importadors de cava, escalada amb la qual va desbancar Suïssa. El bressol del xampany va importar 3,9 milions d'ampolles de cava, un 15,1% més que l'any anterior. Més espectacular és l'increment registrat per Bèlgica en els últims anys. Va comprar 21,05 milions d'ampolles l'any passat, un 34,72% més. Fa només una dècada, les importacions belgues eren de 700.000 ampolles. El principal importador continua sent Alemanya, que concentra el 27,5% de les vendes a l'exterior, seguit del Regne Unit, Bèlgica, els Estats Units i el Japó.

El cava va registrar l'any passat unes xifres rècord. Tant en nombre d'ampolles com en exportacions. Les 256 empreses productores de cava -liderades per les catalanes Freixenet i Codorniu- van vendre un total de 244,8 milions d'ampolles l'any passat, un 11,55% més, segons va explicar el president del Consell Regulador del Cava, Gustau Garcia Guillamet. L'anterior rècord va ser el 2009, quan el canvi de mil·lenni va propiciar la venda de 230 milions d'ampolles.

El mercat interior va créixer un 8,37%, fins als 95,6 milions d'ampolles, encara per darrere de les xifres del 2006 (101,3 milions). Els mercats exteriors van comprar 149,2 milions d'ampolles, un 13,68% més que el 2009. Fa deu anys les exportacions sumaven 103 milions d'ampolles. Aquestes xifres han convertit el cava en el vi espanyol amb denominació d'origen amb més vendes a l'exterior.

Gran estacionalitat

Tant al mercat exterior com a l'interior el volum més important de vendes es va concentrar a l'últim quadrimestre, quan es van registrar el 41,4% de les vendes al mercat interior i el 38,4% de les exportacions.

El cava va sumar una facturació de 1.030 milions d'euros, un 10,87% més que l'exercici anterior (929 milions). L'increment dels ingressos és inferior al del nombre d'ampolles per la lleugera retallada de preus. El cava es va vendre un 2,5% més barat a Espanya (4,59 euros per ampolla) i un 1,2% més car a l'estranger (3,96 euros). La diferència de preu, juntament amb el coneixement més estès del cava, explica la penetració del cava a l'estranger.

El 2009 el cava va superar l'escumós francès en exportacions (131 milions d'ampolles per 112 milions). Encara no es coneixen les dades d'exportacions, però el xampany va vendre 319,5 milions d'ampolles el 2010, un 8,9% més. La facturació va ser de 4.000 milions d'euros, 300 més que l'any anterior.

Garcia Guillamet va dir que en cinc anys podrien assolir-se els 300 milions d'ampolles de cava anuals. El secretari d'estat del Medi Rural, Josep Puxeu, va encoratjar els productors a créixer al mercat domèstic sense oblidar països com els Estats Units, l'Índia i la Xina.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT