Publicitat
Publicitat

El consell de ministres aprova avui el paquet d'estalvi

Set dies després de començar el degoteig d'anuncis, el govern espanyol aprovarà avui el primer paquet de mesures d'estalvi energètic que un país europeu adopta per la inestabilitat líbia.

El govern espanyol aprovarà avui un primer paquet de les mesures que ha anat avançant amb comptagotes des de divendres passat i que pretenen afrontar l'increment del preu del petroli per la inestabilitat de Líbia.

Ahir mateix es va conèixer una nova mesura: el ministeri de Foment farà un concurs públic perquè una única empresa subministri l'energia elèctrica per il·luminar les carreteres. Aquesta mesura, juntament amb el canvi de les lluminàries actuals per altres de baix consum, o la utilització de plaques solars, ha de permetre reduir a la meitat la despesa en il·luminació de les calçades de titularitat estatal.

Però les altres carreteres també patiran canvis. El ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, es va reunir amb el president de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMO), Pedro Castro, per explicar-li que s'hauran de fer canvis en la il·luminació de carrers, carreteres i instal·lacions municipals per aconseguir un estalvi del 42%. També es va plantejar reduir a la meitat l'ús de vehicles dels parcs mòbils.

Dimecres va ser el torn de les autonomies. Sebastián els va exposar una bateria de 16 mesures per millorar l'eficiència energètica en la gestió dels edificis públics, l'enllumenat i la mobilitat. Entre aquestes iniciatives hi ha un Pla Renove per substituir 240.000 pneumàtics per altres de més eficients, de classe 1, que segons l'executiu permeten estalviar 0,3 litres de carburant per cada cent quilòmetres. L'horari dels edificis d'ús administratiu s'haurà de reduir. Representants autonòmics van explicar que a la trobada també es va destacar el potencial de les empreses de serveis energètics (ESE) que fan el projecte i la inversió per millorar l'eficiència energètica i obtenen els ingressos de l'estalvi d'energia dels seus clients.

Però la mesura més polèmica va ser la primera que es va conèixer, la reducció de la velocitat màxima en autopistes i autovies als 110 km/h per estalviar 1.400 milions d'euros evitant la importació de 18 milions de barrils de petroli, un 3% del consum total. S'aplicarà amb 6.000 adhesius que costaran 250.000 euros. El govern espanyol vol que aquesta mesura, juntament amb l'augment del percentatge de biocombustibles a les gasolineres del 5,8% al 7% i la rebaixa d'un 5% d'alguns bitllets de Renfe, s'apliqui el 7 de març.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT