Publicitat
Publicitat

En breu

Un estudi del RACC sosté que els conductors prefereixen els vehicles de combustible

El cotxe elèctric, aparcat

Els conductors es resisteixen al canvi

Segons un estudi del RACC, només un 27,1% dels conductors de l'Estat responen que és probable que el seu pròxim cotxe sigui elèctric, mentre que quan es pregunta pel de combustió un 52,5% creuen que el seu pròxim cotxe encara ho serà. Fins a l'agost, només s'han matriculat 738 vehicles elèctrics, molt lluny dels 20.000 que el ministeri d'Indústria esperava que es venguessin aquest any 2011.

Divulgació contra el desconeixement

El RACC defensa les virtuts del vehicle elèctric, creu que el desconeixement és la causa real de les reticències i demana més divulgació de l'administració com a solució. Patrick Renau, president de l'associació promotora del vehicle elèctric Volt-Tour, comparteix aquest diagnòstic i defensa que "ara ja es pot fer mobilitat amb vehicles elèctrics". El president de la Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor, Jaume Roura, es mostra en desacord amb la proposta, ja que considera que el cotxe elèctric encara no és una alternativa prou sòlida: "En aquests moments parlar del cotxe elèctric, amb tots els respectes, és perdre el temps, perquè no estan prou desenvolupats".

Els ajuts del ministeri, qüestionats

Els ajuts de fins a 6.000 euros per vehicle elèctric del ministeri d'Indústria també són motiu de discrepància. Patrick Renau creu que s'han de mantenir i afegeix que "el tema del preu és una mica relatiu", ja que si baixen "sortiran altres excuses". En canvi, Jaume Roura diu que aquests ajuts "són una autèntica barbaritat" i reclama que "on s'ha d'ajudar és on hi ha volum avui dia, que és en el cotxe de combustió tradicional". El representant dels venedors explica que quan la tecnologia avanci ja es veuran "preus de mercat competitius".

Els híbrids i els de combustió "nets"

Un 58,9% dels conductors catalans aposten pels híbrids per sobre dels elèctrics, tot i que Jaume Roura apunta que "no és gaire lògic que porti dues motoritzacions". Renau va més enllà: "Com a associació demanem que la tracció sigui 100% elèctrica i que es posi un motor de combustible que generi electricitat, en sèrie en lloc d'en paral·lel". Els cotxes de combustió més ecològics, amb emissions de CO de menys de 120 g/km, ja representen un 36,8% de les vendes. Abans de quedar exempts de l'impost de matriculació, el 2008, no arribaven al 20%. Segons Roura, "això hi ha ajudat, però és insuficient".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT