Publicitat
Publicitat

Com fer un currículum adequat

1. Breu i concís

És la regla bàsica en la qual coincideixen tots els experts en recursos humans i selecció de personal, que veuen centenars de currículums al mes. Tot i això, no es posen d'acord en el nombre de pàgines que ha de tenir: la majoria diu que entre una i dues. Cal tenir en compte que la persona que el rep només dedicarà uns minuts a llegir-lo.

2. Acurat i correcte

Tots els entesos en selecció de personal consultats diuen que el més bàsic és que el currículum sigui net i clar, estigui ben estructurat i no tingui cap falta d'ortografia. Ha d'estar escrit amb una tipografia que s'entengui i sense excessos decoratius.

3. Sense mentides

"Les mentides tard o d'hora surten sempre a la llum", diu Ricard Cayuela, psicòleg especialista en treball. Tots els experts defensen que al currículum no hi ha d'haver cap dada falsa i que s'ha d'evitar inflar l'experiència o la formació perquè tot es pot comprovar i, per tant, s'acaba sabent.

4. L'experiència, al començament

Els responsables de recursos humans de les empreses volen conèixer la vida laboral del candidat, per tant recomanen posar l'experiència al començament de tot i després la formació. Com que el temps per mirar-se el currículum és poc cal evitar informació poc rellevant o massa detallada.

5. No enviar-ne massivament

Mercè Rius, consultora especialitzada en selecció d'equips directius que treballa per a l'empresa Marketyou, diu que la gent "perd molt temps fent enviaments massius de currículums i esperant respostes que no arriben mai". El consell és enviar-lo a les ofertes per a les quals estem verdaderament preparats.

6. Destacar competències

"Cadascú és bo en alguna cosa i això s'ha de veure al currículum", diu Mercè Rius. "Al CV s'hi ha de parlar de les nostres aptituds, competències i valors, d'allò que sabem fer bé", destaca. Jaume Gurt, director general d'Infojobs, explica que també és important utilitzar "un to positiu" a l'hora d'explicar l'experiència, la formació i les capacitats.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT