Publicitat
Publicitat

La companyia recol·loca 8.000 passatgers però ha d'afrontar una allau de reclamacions

El desconcert s'apodera dels passatgers

La recol·locació dels passatgers s'ha convertit en el gran maldecap de Spanair. La companyia va atendre ahir una allau de queixes. Els clients van mostrar el seu malestar pel cost dels vols alternatius.

Un flux de passatgers que van quedar a l'estacada per la suspensió d'activitat de Spanair van peregrinar ahir per l'aeroport del Prat a la recerca d'una solució. No es van produir escenes de tensió, ni aglomeracions, però els taulells de la companyia no van parar d'atendre usuaris que exigien informació sobre les indemnitzacions o intentaven ser recol·locats en vols d'altres aerolínies. Spanair, que va gestionar 600 reclamacions i va reubicar en avions de la competència 8.000 passatgers que havien de volar entre ahir i dilluns que ve, no va poder evitar el desconcert i un reguitzell de queixes. El servei d'atenció d'Aena va atendre arreu de l'Estat 3.500 trucades.

Alguns usuaris van denunciar que el telèfon de la companyia va quedar col·lapsat, mentre que altres clients sí que van ser escoltats al vestíbul de la T1 del Prat. Tot i el fort dispositiu d'informadors desplegat per Aena, Spanair i Vueling, alguns passatgers lamentaven la falta de solucions, sobretot els turistes. "Ningú t'informa dels drets que tens com a consumidor, no s'estan cobrint les nostres necessitats", apuntava una passatgera porto-riquenya que havia d'anar a Sevilla. D'altres van passar de la resignació als crits, perquè no tenien diners per pagar un altre bitllet. La fallida de Spanair havia obligat a cancel·lar 91 vols previstos per dissabte, mesures que van incomodar 8.695 passatgers. Per avui s'havien programat 129 operacions que van quedar suspeses, amb 14.075 usuaris pendents d'una solució. Encara és una incògnita saber com se solucionaran els casos de clients que tenien bitllets per a les pròximes setmanes.

Queixa pel preu dels bitllets

Tot i que Spanair va arribar a un acord amb altres aerolínies -Vueling, Iberia, Air Europa, Ryanair i Easyjet- perquè els seus clients volessin amb tarifes de rescat , diversos passatgers van denunciar ahir que havien pagat pels bitllets més cars del que estava previst. L'entesa havia de facilitar que la recol·locació només impliqués l'abonament d'un import reduït -60 euros per als vols peninsulars i a les Balears, 90 euros per viatjar a les Canàries i 100 euros per als trajectes internacionals-, però les tarifes resultaven després més cares pel pagament de les taxes aeroportuàries. La ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar que Aena no cobrarà les taxes als afectats. "M'he queixat a les hostesses d'Aena, però es passen la pilota els uns als altres, no ho trobo just", comentava Felipe Ricoy, un dels passatgers indignats amb els recàrrecs.

Vueling, Iberia i Air Europa van acordar ampliar fins a divendres que ve la validesa de les tarifes de rescat . Els usuaris hauran de comprar els bitllets abans de dilluns, però els podran utilitzar fins divendres. L'Associació Catalana d'Agències de Viatges va demanar a Spanair que compleixi amb les seves obligacions amb les agències i els passatgers. Els moviments d'altres aerolínies per absorbir els clients de Spanair no van poder satisfer totes les demandes. La ministra Pastor va detallar que el govern espanyol treballa per buscar una solució per als ciutadans que havien d'agafar vols internacionals -a Mali i Gàmbia- i encara no podien accedir a un trajecte de tornada.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT