Publicitat
Publicitat

NOVETAT A L'ECONOMIA ESPANYOLA

El lobi pretén millorar la competitivitat i la imatge d'Espanya a l'exterior

Les empreses creen el seu 'G-17'

Després del càstig sofert als mercats, 17 de les empreses espanyoles més grans s'han unit per millorar la imatge i la competitivitat de l'Estat, que tant ha perjudicat els seus números els últims dos anys.

La imatge actual de l'economia espanyola dista molt de la que tenia ara fa tres o quatre anys, quan la construcció encara empenyia amb força el creixement del PIB. L'enlairament de l'economia en l'última dècada també va anar de bracet de la feina feta per les grans empreses i entitats financeres del país, que van allargar els seus tentacles fora de les fronteres estatals. Però no només van créixer -al Regne Unit, on van comprar moltes companyies locals, els diaris explicaven la situació com el retorn de la Gran Armada- sinó que també van ajudar a canviar la imatge d'Espanya.

La trobada al novembre entre el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, i els màxims responsables de 37 grans empreses va ser la llavor de la qual ha nascut el Consell Empresarial per a la Competitivitat, que estarà integrat inicialment per 17 companyies i entitats financeres. Són Telefónica, El Corte Inglés, Grupo Barceló, Santander, BBVA, Repsol, Acciona, Inditex, Mapfre, ACS, Ferrovial, Havas Media Group, Mercadona, Iberdrola, l'Institut de l'Empresa Familiar i les catalanes Mango, La Caixa i el Grupo Planeta.

Recuperar la confiança
En la presentació en societat del lobi, ahir, el que en serà el primer president, el màxim responsable de Telefónica, César Alierta, deia que el grup neix sense intenció de suplantar cap institució empresarial, com ara la patronal CEOE. La seva tasca, segons va assegurar Alierta, recau en l'àmbit de les idees.

Restaurar la confiança en l'economia espanyola. Aquest és el màxim interès del Consell Empresarial per a la Competitivitat, nascut a imatge dels existents en altres països, com els Estats Units, i que té vocació de permanència. També hi ha una bona dosi de compromís personal. Tant és així que els presidents de les empreses que el conformen han d'assistir a totes les reunions del grup i no poden delegar la seva assistència. Amb el seu exemple, volen fer veure la necessitat de recuperar la "cultura de l'esforç". Així ho va explicar ahir l'exdirector de l'Institut de l'Empresa Familiar i expresident recent de CatalunyaCaixa, Fernando Casado, que ara exercirà de primer director general del nou lobi empresarial.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT