Publicitat
Publicitat

CONVENCIÓ INDEPENDENTISTA

La fundació de SI subratlla la viabilitat econòmica de l'Estat propi

Més de 800 persones van assistir ahir a la Primera Convenció Nacional de Transició a la Independència, organitzada pel Centre d'Estudis Sobiranistes (CES), la fundació de Solidaritat Catalana per la Independència (SI). L'acte va voler fugir de qualsevol discurs destinat a abrandar els ànims de l'audiència i es va centrar a plantejar preguntes i esbrinar respostes sobre la viabilitat jurídica del procés d'independència i les possibilitats econòmiques que oferiria.

En l'apartat jurídic, el vicepresident del Centre, Hèctor López Bofill, va explicar que a Catalunya aquest procés serà "inconstitucional" però legitimat per la comunitat internacional. Bofill va animar a "passar de la retòrica independentista a l'acció independentista" creant un full de ruta "clar i inequívoc" per la construcció de l'Estat al marge de les normes espanyoles.

De l'àmbit econòmic van destacar les propostes per l'endemà de la independència de la mà de Jaume Argerich, economista i màster d'administració d'empreses (MBA) de l'Iese, que va alertar que "com més tard arribi la independència, pitjor", en relació amb el dèficit fiscal català. "Quan els números et donen la raó, només els queda el discurs de la por", va afirmar en referència a un hipotètic boicot comercial que "en el pitjor dels casos" suposaria "la meitat del dèficit fiscal" actual.

L'anàlisi empresarial va anar a càrrec d'Albert Gendrau, MBA per Esade, que va apel·lar al lideratge de les empreses, professionals i emprenedors en el procés d'independència. Gendrau també va lloar l'associacionisme empresarial català, "pioner a Europa".

En l'últim bloc, Jean Guy-Talamoni va explicar la realitat nacional de Còrsega, que actualment està elaborant un nou Estatut, Núria Cadenes va detallar els resultats polítics del 20-N als Països Catalans i Jordi Muñoz, controller de l'ARA i politòleg, va analitzar el suport social a la independència de Catalunya, que va definir de "majoritari però molt heterogeni".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT