Publicitat
Publicitat

MODEL AEROPORTUARI

La gestió del Prat sortirà a concurs abans que acabi l'any

El ministre de Foment, José Blanco, manté el calendari previst i espera treure a concurs públic abans que acabi l'any la concessió per a la gestió dels aeroports de Barcelona i Madrid. Amb el nou model que ha dissenyat el govern espanyol, el Prat i Barajas són els dos únics de la xarxa espanyola que estaran operats totalment per mans privades. Abertis i Ferrovial ja s'hi han mostrat interessats.

La determinació de mantenir el full de ruta per privatitzar el 49% d'Aena, i el que això comporta, pren una dimensió especial aquesta setmana, després que l'executiu espanyol aconseguís tancar un acord amb els sindicats que ha permès desactivar la vaga anunciada per a Setmana Santa i que es podia allargar fins a finals d'estiu. El pacte preveu que les empreses concessionàries hauran d'assumir les plantilles existents amb les mateixes condicions que tenen actualment. De fet, les dues parts van pactar que el conveni vigent s'allargarà fins al 31 de desembre del 2018. Això pot ser un fre per a les companyies que optin a la concessió del Prat, però, al mateix temps, segons fons del ministeri de Foment, tenen garantida la pau social durant un bon període de temps.

Des del ministeri, a més, asseguren que no es tracta de cap gir inesperat a meitat del procés perquè el plec de condicions per a la concessió encara no s'ha fet.

Presència estrangera

El calendari es compleix també pel que fa a la liberalització d'algunes torres de control. Ahir es va acabar el termini per presentar-se al concurs de licitació de 13 torres, entre les quals hi ha la de Sabadell.

En aquesta primera fase s'hi van inscriure deu empreses, la majoria aliances entre empreses espanyoles i internacionals, entre les quals hi ha Ferronats, propietat de Ferrovial i la britànica NATS; Zenit, amb un 80% del capital d'ACS i un 20% de l'austríaca Austro Control; Navsa-LFV, participada per FCC i l'empresa pública sueca, i Tower Traffic, d'Indra i l'alemanya DFS.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT