Publicitat
Publicitat

LA GESTIÓ DE LA VELOCITAT

Un error permet anar a 100 km/h en lloc dels 80 km/h obligats per la meteorologia

La informàtica no s'alia amb l'anticicló

L'estrena de la complexa nova regulació de la velocitat a la primera corona metropolitana, que obligava ahir a anar a 80 km/h per l'anticicló, va ser un fiasco per un error informàtic. Més polèmica servida.

Els arguments del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) per estrenar el nou sistema de velocitat variable, que avalaven deixar el límit de 80 km/h tal com estava fins ara, almenys fins dimecres per l'anticicló, se'n van anar en orris ahir al matí a causa d'un error informàtic que es va produir als panells de l'autopista del Garraf. Les primeres hores de l'estrena, ja de prou confusió entre els conductors per les raons meteorològiques, es van concretar amb els vehicles podent circular a un màxim de 100 km/h per la C-32, mentre que a la C-31 sud (Castelldefels) no es va produir cap error tècnic i es va respectar el límit dels 80.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, havia anunciat diumenge el primer canvi de l'estrena d'una de les flamants mesures del nou govern, la retirada del límit dels 80 km/h a la primera corona metropolitana, apuntant que provisionalment -i probablement fins dimecres que ve- es mantindria l'antiga limitació impulsada per ICV-EUiA dins del govern tripartit perquè la situació anticiclònica augmenta "la concentració de contaminants". Interior fins i tot va concretar l'estrena a partir de les sis del matí i diumenge al vespre es van canviar els 102 senyals de trànsit amb el límit 80 de la zona.

L'inici descoordinat de la nova etapa de la zona 80 va ser aprofitat pel portaveu del PSC al Parlament i exconseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, per parlar d'una promesa electoral de CiU "feta des de la demagògia" a l'hora de valorar la seguretat viària i la qualitat de l'aire. L'exconseller va interpretar l'error informàtic com una prova de l'executiu "dèbil i erràtic" perquè ha acabat incorrent en un incom- pliment radical de la seva mesura estrella i ho ha fet "forçat per les circumstàncies". En el mateix sac de decisions polèmiques en els primers dies de mandat, Nadal hi va posar la "passivitat" en la negociació pel tancament de la planta de Yamaha i la caça amb arcs i fletxes de senglars per aturar la invasió de zones urbanes veïnes a Collserola. També el PP, a través d'Alícia Sánchez-Camacho, i sobretot els principals al·ludits en la reforma, ICV-EUiA, es van afegir a la carregada contra l'executiu en un to més o menys burleta contra les raons meteorològiques de la Generalitat. El secretari general d'ICV, Joan Herrera, va demanar al govern que "aprofiti l'anticicló" per "pensar, reflexionar i escoltar els experts" i canviar la seva posició en referència a la modificació del límit de velocitat dels 80 km/h.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT