Publicitat
Publicitat

VELOCITAT DE CIRCULACIÓ ALS ACCESSOS A BARCELONA

El límit dels 80 km/h caducarà a finals de mes

S'han acabats els debats. La Generalitat suprimirà la limitació dels 80 km/h als accessos de Barcelona en favor de la velocitat variable en funció de la situació del trànsit i la qualitat de l'aire.

Una de les grans disputes electorals prendrà forma de manera imminent. Després d'uns dies de suspens, debats i acceleracions d'última hora, el Govern ja ha anunciat la caducitat del límit de velocitat de 80 km/h als accessos de Barcelona. La norma es flexibilitzarà tan aviat com sigui possible. Així ho va confirmar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que va donar per enterrada la "limitació indiscriminada" de velocitat màxima en favor d'una limitació variable, que no tingui un límit forçat en els 80 km/h, com fins ara.

Recoder va explicar, en declaracions a RAC 1, que "no té sentit deixar un senyal fix de limitació" i que el criteri a seguir serà el de la velocitat variable, que fa dos anys que ja s'aplica a la C-31 i a la C-32, en funció de l'estat del trànsit i dels nivells de contaminació atmosfèrica o la possibilitat d'accidents, sense que això impliqui que en determinats moments es pugui circular a 100 km/h o fins i tot més, com es feia anys enrere.

El primer pas del calendari per a la supressió d'aquesta mesura, que el mes de juliol passat va complir tres anys, serà l'elecció, dimarts vinent, del nou director general de Qualitat Ambiental, que tindrà com a primera missió convocar la comissió rectora del pla per a la millora de la qualitat de l'aire a l'àrea metropolitana de Barcelona. Aquesta comissió està formada per representants de fins a cinc conselleries del Govern -Territori i Sostenibilitat, Salut, Interior, Economia, i Empresa i Ocupació- i serà l'encarregada de perfilar els detalls de la nova mesura.

El Govern confia a poder substituir els avisos de limitació a 80 km/h fixos per nous cartells electrònics de velocitat variable a finals d'aquest mes. Es tracta d'una flexibilització de la norma que permetrà, per exemple, circular a més velocitat els dies que, per condicions meteorològiques, els nivells de contaminació detectats a l'ambient siguin més baixos si no hi ha una gran concentració de vehicles. O al revés. Sense el límit fix dels 80 km/h.

Aquesta era una mort anunciada, però aquests últims dies l'eliminació del màxim de 80 km/h havia generat dubtes i havia encès els ànims de l'oposició. Finalment, però, caurà un dels símbols de la política d'Iniciativa al Govern, un dels eixos bàsics sobre el qual havien pivotat molts dels debats electorals.

Debat sobre sinistralitat
El mateix director de la Direcció General de Trànsit, Pere Navarro, va afegir dijous més llenya al foc en pronosticar un increment de la sinistralitat si s'eliminava de "manera dràstica" la limitació. En aquest sentit, Recoder va ironitzar ahir recordant que "quan anàvem a peu, no hi havia accidents de trànsit" i va remarcar que el que es busca amb la flexibilització de la mesura és l'equilibri entre la seguretat i la fluïdesa del trànsit. El conseller d'Interior, Felip Puig, també es va sumar a les respostes a Navarro, a qui va recordar que "la limitació no és una mesura de seguretat, sinó ambiental". Puig també li va recriminar que no hagués impulsat mesures per limitar la velocitat a 80 km/h a cap altre punt de l'Estat, on "també té competències per fer-ho".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT