Publicitat
Publicitat

Cursa contrarellotge dels equips de rescat per localitzar la quinzena de passatgers desapareguts

Un mallorquí de 68 anys, la cinquena víctima mortal

El mallorquí Guillem Gual, de 68 anys, és la cinquena víctima mortal del naufragi del Costa Concordia. El seu cos va ser trobat ahir en una cabina de la part submergida amb l'armilla salvavides posada.

Guillem Gual formava part d'un grup de persones procedents de Palma, gairebé totes de la mateixa família, que viatjaven en el creuer pel Mediterrani. El cos de l'home, de 68 anys i que era discapacitat psíquic, va ser trobat per submarinistes dels equips de rescat en una cabina de la part submergida del vaixell, amb l'armilla salvavides posada. Al seu costat hi havia també el cadàver de l'italià Giovanni Masia, de 85 anys.

Les autoritats creuen que l'home, durant el caos de l'evacuació, es va separar del seu grup i que, juntament amb la víctima italiana, van decidir refugiar-se en una de les cabines, amb la mala fortuna que estava ubicat a la part de popa que es va enfonsar primer.

La desaparició de Guillem Gual va ser denunciada dissabte per Vicenç Salvador, un estudiant de Palma que viatjava en el mateix grup amb la seva parella, neboda de la víctima. El jove va explicar que després del primer impacte del vaixell, van haver de córrer per diverses plantes del creuer per aconseguir les armilles salvavides i dirigir-se cap als bots d'emergència. Va ser durant la confusió que el grup es va separar. Salvador i dues persones més van poder abandonar el vaixell amb el bot, que es va encallar, mentre que la resta del grup de mallorquins "van ser traslladats d'una banda a l'altra fins que van arribar a una de les parts més pròximes a l'aigua i es van llançar al mar.

La troballa dels dos cossos eleva a cinc les víctimes mortals de l'accident i els equips de rescat mantenien una cursa contrarellotge per localitzar encara una dotzena més de desapareguts. Tot i això ahir es van poder rescatar tres persones amb vida de l'interior de l'embarcació. Es tracta d'una parella jove de sud-coreans, Hye Jim Jeong i Kideok Han, de viatge de noces, que s'havia refugiat a la cabina en una de les parts que encara no s'havia enfonsat, i el tripulant Marrico Giampetroni, comissari de bord, que malgrat estar en una zona semiinundada, no tenia cap problema de salut.

La investigació avança

La fiscalia de Grosetto en les seves primeres conclusions manté que el creuer "es va apropar massa a l'illa de Giglio". Una afirmació que va corroborar l'alcalde de Giglio, Sergio Ortelli: "El primer impacte contra les roques es va produir a 500 metres de distància de la nostra costa, mentre que normalment les naus acostumen a passar a dues o tres milles". El màxim responsable municipal va admetre que "molts creuers saluden amb les sirenes els habitants de l'illa, amb tots els llums oberts, però aquesta vegada alguna cosa ha anat malament". Potser va ser la "maleïda maniobra" a què es va referir el fiscal Francesco Velusio i que va apropar més del compte el Costa Concordia al litoral, fins que va xocar amb la roca.

Mentrestant, l'empresa holandesa Smit s'encarregarà de la recuperació de les restes del Costa Concordia . Els esforços es concentren a evitar el vessament del dipòsit de combustible, ple amb 2.400 tones. Es calcula que es necessitaran almenys dues setmanes per completar aquesta operació.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT