EL NEGOCI DEL TURISME MARÍTIM
Crònica 18/03/2012

La marina de luxe de Barcelona calcula guanyar 11.000 metres quadrats al mar

El projecte de convertir la marina del Port Vell de Barcelona en un espai per a iots de luxe necessita 11.000 metres quadrats addicionals. Els seus impulsors preveuen crear noves plataformes sobre l'aigua.

Maria Ortega
2 min
GIR LUXÓS AL PORT DE BARCELONA
 La marina del Port Vell de Barcelona té sobre la taula un projecte de reforma per convertir-se en un punt d'acollida de iots de gran luxe. Aquest procés comportarà una reducció del nombre d'amarraments i l'obertura d'una zona per a embarcacions de gran eslora.

BARCELONA.Gran luxe i màxima privacitat. Són dues de les raons de ser del projecte per a la nova marina del Port Vell de Barcelona que impulsa Salamanca Capital, el grup britànic que en té la concessió. La reforma, que suposa una inversió de 30 milions d'euros i que segons els seus responsables estarà enllestida a la tardor -alguns dels inquilins actuals de la zona, però, ja han estat informats que el procés s'endarrerirà-, vol crear una marina que pugui competir amb les millors del món. Un racó per al luxe que, a més, ha de permetre a Salamanca Capital allargar la concessió de la marina fins al 2036 i que comportarà la construcció de noves plataformes en l'espai existent sobre l'aigua.

A l'espera encara d'iniciar els tràmits d'aprovació en les diferents institucions, el projecte preveu la construcció de quatre edificis -de màxim, dues plantes- per acollir la totalitat dels serveis. Només un, el restaurat, estarà obert al públic. Per fer-hi cabre l'ampliació de molls i aquestes instal·lacions, es preveu, com recull el projecte encarregat a Scob Arquitectes, guanyar 11.000 metres quadrats al mar.

La nova marina reduirà el nombre d'amarradors, dels 413 actuals a 150, alguns dels quals preparats per allotjar-hi iots de fins a 180 metres d'eslora. Una de les prioritats, de fet, serà preservar de les mirades la zona destinada als superiots. Aquest espai estarà separat de la marina general amb portes d'accés controlades. A més, s'estudia desplaçar l'entrada principal -actualment al costat del moll de Pescadors- fins al Palau de Mar per allunyar-la de la zona de més luxe. S'habilitaran, també, tres casetes amb personal de seguretat i videovigilància.

Un dels nous edificis serà la recepció -en tres mòduls-, que tindrà un espai destinat a relax i serveis per a capitans i tripulacions amb bar i piscina, i un altre per a serveis dels usuaris de la marina. També es preveu aixecar un club, que inclourà un gimnàs, entre d'altres serveis, i un bar-restaurant amb terrassa, que substituirà l'actual local flotant de Luz de Gas i que es connectarà al carrer amb una rampa per obrir-lo al públic. Finalment, es construirà un edifici per a la gestió de residus.

Ingressos del luxe

Tant l'Autoritat Portuària com l'equip de govern de la ciutat asseguren que veuen "amb bons ulls la iniciativa". El tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà de Barcelona, Antoni Vives, destaca la possibilitat d'impulsar "un gran clúster nàutic". En termes ecnòmics, més enllà dels ingresos turístics, l'Asociación Española de Grandes Yates calcula que un iot d'entre 60 i 75 metres d'eslora genera una despesa mitjana de 4 milions d'euros. I el 80% d'aquests diners es queden al port.

stats