Publicitat
Publicitat

Entre un màster revisable i un MIR per a professors

Tothom està d'acord que la clau en educació és tenir bons professors. Per això, quan el màster de secundària va substituir el Certificat d'Aptitud Pedagògica (CAP) -un breu curs de dissabtes- com a formació per als docents d'institut tothom va estar d'acord també que era un pas endavant. Però el ministre d'Educació, Ángel Gabilondo, va admetre fa uns dies la necessitat de revisar aquest màster perquè, va dir, no estava funcionant bé en certes comunitats. El secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Claudi Alsina, veu precipitada una revisió quan tot just s'acaba d'implementar i defensa el bon funcionament del màster a Catalunya. Les úniques modificacions que preveu són augmentar les hores de didàctica i millorar el reconeixement dels tutors de pràctiques. El primer any de màster va ser rebut amb un boicot pels antics tutors dels alumnes del CAP, que deixaven de cobrar per supervisar els docents en pràctiques i no s'hi van apuntar. Les reticències s'han dissipat aquest segon curs, però encara cal un reforç.

Les presses en la inauguració del màster el 2009 van generar molts problemes, sobretot a la UB, on la descoordinació en els continguts va portar a oferir als alumnes d'aquell any la possibilitat de fer d'oients el següent curs com a compensació.

Sense professors de filosofia

A Catalunya el màster és de 60 crèdits amb 200 hores de pràctiques. El curs 2011-12 tindrà 1.440 alumnes, semblant a l'any passat, però s'han eliminat especialitats amb poca demanda, com llatí i grec, filosofia i música.

Amb tot, el màster i les oposicions encara no ofereixen una bona selecció dels docents. Per això cada cop són més els que reclamen una mena de MIR per a mestres i professors: un any de treball en pràctiques a un centre escolar. L'exvicepresident Alfredo Pérez Rubalcaba ho va proposar fa mesos, però encara avui és una assignatura pendent.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT