Publicitat
Publicitat

MERCAT DE LES DUES RODES

El sector vincula la seva crisi als canvis legislatius a Espanya

La motocicleta frena la caiguda al juliol i el ciclomotor s'enfonsa més

Les vendes de motos estan bloquejades a tot l'Estat, segons la patronal, que culpa de tot plegat la crisi i les noves normatives. Pel que fa al ciclomotor, el segment ja fa 52 mesos que va de baixada.

Les vendes de motocicletes van créixer lleugerament a Catalunya el mes passat. En total se'n van vendre 4.199, un 4,25% més que durant el juliol del 2010. S'ha de dir, però, que l'any passat el mes va ser especialment fluix no només per la crisi, sinó també per l'efecte que va tenir en les vendes la pujada de l'IVA. Malgrat tot, si s'agafa el total acumulat de l'any, el sector segueix en clar retrocés, amb vendes un 14,86% per sota que durant el mateix període del 2010.

En el cas dels ciclomotors aquesta crisi encara és més aguda. Al juliol les vendes seguien enfonsades un 41,95%. Només se'n van vendre 512 unitats a Catalunya, segons les dades de la patronal Anesdor. Aquest volum suposa el 17,14% del total de vendes a Espanya, on la caiguda va ser del 34% el mes passat.

Pel que fa al mercat de motocicletes, a Espanya ja fa 13 mesos que els números són negatius i ahir la patronal del sector en va tornar a donar la culpa al govern pels canvis "desencertats" de normativa -els que ja s'apliquen i els que estan en procés d'implantar-se-. Les crítiques se centren sobretot en el nou esquema de permisos que va introduir la Direcció General de Trànsit (DGT) el 2009 i que, en el seu desplegament, segons Anesdor, està fent més mal a les vendes que no pas contribuint a millorar la seguretat vial, com assegura la DGT. El sector de la indústria de les dues rodes demana a l'administració que es repensi aquests canvis o que, almenys, decreti un període transitori mentre no millori l'economia.

El nou permís de conduir motocicletes A2 exigeix un període de dos anys per permetre que els conductors puguin accedir a un vehicle de cilindrada superior. Això, segons Anesdor, provoca un "bloqueig" en les vendes que encara durarà fins a finals d'any.

Les motocicletes que no es veuen afectades per aquesta nova norma, les de fins a 125 cc, són les úniques que van tenir un creixement de vendes, del 2%. El 64% de les vendes a Espanya es concentren ara en aquest segment.

Aquest greuge, segons Anesdor, s'uneix al que ja va patir el ciclomotor quan es va elevar de 14 a 15 anys l'edat mínima per conduir-lo. Es tracta d'una mesura que Europa adoptarà d'aquí quatre anys. La patronal va negar-se a avançar la normativa a Espanya, però la DGT la defensa com a mesura per reduir la sinistralitat.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT