Publicitat
Publicitat

COMPAREIXENÇA AL CONGRÉS

Els nens robats calculen que hi ha uns 300.000 afectats

Frau, escàndol, pèrdua de la infància i trama estructurada. En aquests termes es van referir ahir els diputats de tots els grups parlamentaris del Congrés després d'escoltar el president d'Anadir, Antonio Barroso, i Mar Soriano, portaveu de la plataforma Clíniques de tot Espanya de la Causa de Nens Robats. Ambdós van explicar com funcionava la suposada xarxa de lladres de nens acabats de néixer, que podria tenir uns 300.000 afectats, segons Anadir.

Era la primera vegada que Barrosso trepitjava el Congrés dels Diputats i ho feia per comparèixer davant la comissió de justícia que estudiarà el cas dels nens robats. En el seu discurs va explicar que des dels anys 50 fins als 90 han anat desapareixent nens acabats de néixer després que metges, capellans o monges diguessin a les seves mares que els nadons havien mort: "Les nostres partides de naixement van ser falsificades", va dir contundent Barroso, que va demanar als polítics que s'impliquin a la causa.

Pel president d'Anadir, seria molt important poder accedir a informes de metges que els permetessin saber dades dels seus orígens sense vulnerar la llei de protecció de dades. I també va demanar ajuda econòmica i un telèfon gratuït per atendre totes les trucades d'afectats: "Estem desbordats". El seu testimoni va arribar als grups parlamentaris. El portaveu del grup parlamentari d'ERC-EU-ICV, Jordi Tardà, va manifestar que "la màquina ja està en marxa i no hi ha ningú que la pugui parar", en referència a depurar responsabilitats. Emilio Olabarría, portaveu del grup basc, ho va comparar amb els robatoris de nens de la dictadura argentina. I des del PP, Inmaculada Bañuls Ros va indicar que el que els preocupa és que aquests fets es van arribar a produir "fins als 90, i això és molt recent". I per Carme Juanes, del PSOE, "el que s'està coneixent és un mapa de nens que esquitxa racons de tot Espanya, que no poden quedar impunes". La comissió de justícia es tornarà a reunir periòdicament per valorar els avenços que es facin.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT