Publicitat
Publicitat

CAMPANYA TURÍSTICA

Els israelians són els principals visitants i s'ha iniciat una campanya per captar jueus americans

El patrimoni de Girona i Besalú atreu el turisme jueu

En els últims cinc anys han augmentat els turistes d'Israel atrets pel patrimoni jueu de Girona i Besalú. Els ajuntaments han iniciat una campanya per captar també jueus dels EUA i Sud-amèrica.

L'actual crisi econòmica mundial ha fet baixar l'afluència de turisme estranger a les comarques gironines. Hi ha un col·lectiu, però, que ha trencat aquesta tònica i que any rere any demostra més interès per la demarcació: el turisme jueu.

Girona (Gironès) i Besalú (Garrotxa) són els seus destins preferits gràcies al patrimoni d'aquestes poblacions, com el call i la sinagoga respectivament.

A Girona, l'increment de turistes d'Israel -el bressol del judaisme- ha estat continu des de fa cinc anys, segons es desprèn del nombre de visitants del Museu d'Història dels Jueus. El 2007, un 12% van ser israelians mentre que el 2011 la xifra ja va arribar al 22%. En total l'any passat van visitar-lo 17.028 jueus, 14.173 dels quals anaven en grups organitzats i la resta eren visites individuals. El perfil dels que viatgen en grup són parelles de 40 a 50 anys que acostumen a fer la ruta Barcelona, Girona, Figueres -atrets pel museu Dalí- i la Costa Brava i fan una estada de cinc dies. Pel que fa al turisme individual, són famílies i joves estudiants que es desplacen en cotxes de lloguer. Aquests últims, a part de Girona, també visiten destins de muntanya com els parcs naturals de la Cerdanya i Andorra.

Segons la directora del Patronat del Call de Girona, Assumpció Hosta, aquest increment es deu a la feina que s'ha fet en l'última dècada per incloure Girona "en el mapa del turisme mundial". Dues entitats han tingut un pes clau en aquesta promoció: la Red de Juderías de España, que agrupa totes les ciutats de l'Estat amb barris jueus, i l'Association Européenne pour la Préservation et la Valorisation de la Culture et du Patrimoine Juifs, una entitat que té com objectiu la preservació i la difusió del patrimoni jueu arreu d'Europa.

Perquè aquest increment no s'aturi aquí, aquest any s'ha dut a terme una campanya de promoció als països del centre d'Europa que l'Ajuntament espera que comenci a donar fruits d'aquí un any.

Alhora, la ciutat s'ha fixat com a objectiu a curt termini captar el turisme jueu nord-americà, canadenc i sud-americà. Aquests últims tenen un nivell adquisitiu elevat i acostumen a viatjar un cop a l'any a Israel. "És un viatge llarg en què es fa alguna escala. El nostre objectiu és que en aquesta pausa visitin Girona", explica Hosta.

Oferir gastronomia jueva

El consistori també treballa per portar turisme de negoci jueu, i per això s'ofereixen serveis com l'auditori per poder-hi organitzar congressos. "Hi ha una falta de restaurants que ofereixin gastronomia jueva", reconeix la regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat. Per minimitzar aquesta mancança, el consistori ja està treballant amb l'associació d'hostaleria.

Pel que fa a Besalú, els israelians encapçalen la llista de turistes internacionals. Un 37% de les 73.615 consultes que va rebre l'oficina de turisme van ser de fora de l'Estat, i d'aquestes un 28% eren d'origen israelià i un 27,1% eren franceses. A molta distància els segueixen els turistes holandesos, de països de l'Est, belgues i alemanys.

Segons l'Ajuntament, l'èxit es deu a la feina que s'ha fet en els últims anys amb les agències receptores de mercat jueu, la majoria de les quals són d'Israel i els Estats Units, tot i que també n'hi ha de Barcelona, Alemanya, Hongria i València.

Estrangers per Setmana Santa

Girona preveu que aquesta Setmana Santa s'acabi la caiguda del turisme internacional. Els hotelers calculen que aquests dies hi haurà un increment de visitants estrangers provocat per l'inici de la recuperació econòmica d'alguns països europeus. També esperen un augment de russos després de la campanya promocional que es va dur a terme en aquest país al mes de març. Aquest increment ha de servir per compensar una previsible caiguda del turisme nacional.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT