Publicitat
Publicitat

SECTOR AUTOMOBILÍSTIC

USOC i UGT acorden ajustar-se el cinturó perquè l'empresa repensi l'opció Barcelona

La 'pickup' de Nissan encara pot ser catalana

Quan ja es descartava que el nou model de Nissan es fabriqués a Barcelona, els sindicats i el ministeri d'Indústria van acordar mesures per millorar la competitivitat de la planta, cosa que renova l'esperança.

No està tot perdut a la planta de Nissan a Barcelona. Si bé abans de Nadal semblava que la Zona Franca s'havia quedat sense opcions per fabricar la nova camioneta, ahir els sindicats USOC i UGT van pactar un paquet de mesures que podrien fer repensar la seva decisió a la direcció de la multinacional japonesa. CCOO, el tercer dels sindicats majoritaris a Nissan, va optar per quedar-se fora d'una proposta que ja ha estat remesa a l'empresa, però que encara ha de ser aprovada en referèndum pels treballadors el proper dimecres. Aquest sindicat, el majoritari a la companyia, no va acceptar negociar propostes ja rebutjades. CCOO defensa que les mesures ahir acordades incompleixen el pla industrial del 2009, que va suposar una retallada de plantilla de 1.500 treballadors.

UGT assegura que se'ls ha fet saber que amb l'acceptació de les mesures acordades -contenció salarial el 2012, 2013 i 2014, augment de la productivitat del 6% i increment del temps efectiu de treball a partir d'abril d'enguany, entre altres mesures de flexibilització- hi ha un 90% de possibilitats que la pickup acabi fabricant-se a Barcelona. La direcció de l'empresa es mostra més prudent. Felicita els sindicats i el ministeri d'Indústria per l'acord assolit per millorar la competitivitat de la planta, però destaca que la decisió última l'han de prendre al Japó.

Indústria considera que els acords incrementen la competitivitat de la factoria fins als estàndards que sol·licitava la companyia per garantir l'arribada del nou model, que suposaria una inversió de 80 milions d'euros. Nissan preveu que la planta a la qual adjudicarà la fabricació de la pickup per Europa produirà unes 60.000 unitats per any. A més, l'adjudicació del nou model garantiria l'ocupació de la plantilla actual, de 3.200 treballadors, i suposaria un aval de la vida productiva de la planta de deu anys.

Nissan Motor Ibérica insistia fa un mes que el futur de la planta depenia de l'adjudicació de la fabricació de la camioneta, ja que només tenien produccions confirmades a curt termini per al 2011.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT