Publicitat
Publicitat

CONFLICTE AERI

Les creació de la 'low cost' Iberia Express és la font del conflicte

Els pilots d'Iberia anuncien una vaga pels volts de Nadal

Els pilots d'Iberia convoquen vaga al desembre, possiblement pels volts de Nadal, per rebutjar la creació de l'aerolínia low cost Iberia Express. Critiquen que neix per fer la "feina bruta" de British Airways.

El sindicat de pilots Sepla va confirmar ahir que secundarà l'aturada, sense concretar les dates i a l'espera de saber si en els pròxims dies s'hi sumen els tripulants de vol i el personal de terra de la companyia. El motiu de la protesta, segons va explicar a l'ARA una portaveu del sindicat, és la decisió unilateral d'Iberia de crear una nova aerolínia de baix cost per cobrir els vols de curt i mitjà radi, una maniobra que incompleix els acords signats al conveni col·lectiu.

L'empresa va criticar la decisió dels pilots i la va titllar de "provocació a la companyia i als viatgers". Va afegir que Iberia Express no suposa cap amenaça per als actuals pilots, que conservaran sou i condicions laborals, i, en canvi, crearà 500 llocs de treball, i podran competir dins del segment de companyies de baix cost. Sepla rebat que el problema no és de costos, ja que ells van presentar a l'empresa una opció per crear la low cost dins la mateixa Iberia. El pla, segons el sindicat, incloïa la creació de tres noves categories professionals que els situaven al mateix cost salarial que la competència i, en global, suposava un estalvi de 300 milions d'euros.

L'opció d'Iberia de tirar pel dret amb la nova companyia i negar-se a negociar aquest punt en el marc del nou conveni ha precipitat l'anunci de vaga, segons Sepla. Va defensar que el text prohibeix segregar activitat de la companyia sense el consentiment dels treballadors.

Iberia lamenta el "xantatge"

Un portaveu de l'empresa va assegurar que ningú entendrà que els pilots acabin recorrent a la vaga en unes dates tan delicades com el Nadal i va retreure el "xantatge" dels pilots. "És el primer cop que hi ha una aturada convocada per un col·lectiu que no està afectat per cap mesura negativa", es va discrepar des d'Iberia. En canvi, a Sepla asseguren que no els surten els números. "Uns 40 avions de la companyia passaran a la nova Iberia Express, i per tant no tenim tan clar que es garanteixin els llocs de treball dels pilots actuals", va dir un portaveu. Segons l'organització, ja hi ha uns 400 dels 1.500 pilots d'Iberia que exploren noves ofertes per anar-se'n a companyies asiàtiques i del Pròxim Orient, on els ofereixen més bones condicions i un futur més prometedor.

El cap de la secció sindical de Sepla, Justo Peral, va dir que les veritables intencions després de la fusió amb British Airways són convertir la companyia espanyola en la low cost i que els acabi fent "la feina bruta".

Va subratllar que la companyia anglesa té un ambiciós pla de creixement cap a l'Àsia per al qual l'aeroport londinenc de Heathrow li queda petit i busca expandir-se a Barajas. Sepla critica que Iberia no té un pla de futur comparable.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT