Publicitat
Publicitat

COMERÇ

La falta de patrocini i l'acció dels 'indignats' afecten els comptes

La pista de gel de BCN tindrà un 5% de dèficit tot i l'èxit de públic

Quan la pista de gel de Barcelona tanqui aquest diumenge hi hauran patinat unes 100.000 persones. Un èxit de públic que supera previsions però que no ha evitat el dèficit generat per la falta de patrocinis.

La flamant pista de gel de la plaça Catalunya de Barcelona tancarà la seva temporada inaugural amb un dèficit que es calcula proper al 5%, malgrat que l'afluència de públic ha estat molt per sobre de les previsions. Els 700.000 euros que ha costat la instal·lació no s'arribaran a cobrir perquè l'aportació d'empreses patrocinadores no ha arribat ni a un terç del que s'esperava. "Serà impossible cobrir tots els costos perquè el patrocini no ha funcionat de cap manera", denuncia el gerent d'AP Productions, Antonio Peral, que opera la pista. Segons Peral, es preveia que el 30% del pressupost procedís de patrocinis, però finalment aquesta partida no ha arribat al 10%. Una reducció que ha quedat en part compensada per la venda d'entrades.

Moltes de les negociacions amb grans empreses perquè patrocinessin la pista no van fructificar, diu Peral, per la mala situació econòmica de les mateixes empreses o, en altres casos -com el BBVA-, perquè la inauguració de la pista es va confirmar tants pocs dies abans que no van ser a temps d'assignar-hi una partida del pressupost.

A més, la protesta dels indignats el dia de la inauguració, quan van ocupar la pista de gel, va fer que alguna altra empresa fes marxa enrere en les converses i refusés patrocinar-la, explica Peral. L'acció dels indignats va tenir un altre afecte negatiu al pressupost, ja que va obligar a contractar més personal de seguretat (de 3 guàrdies previstos fins als 11 que hi ha hagut alguns dies), cosa que va elevar en gairebé 100.000 euros el cost del projecte.

Amb tot, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Salvador Albuixech, ja té una proposta per evitar que l'any vinent hi torni a haver dèficit. Planteja que les 10.000 botigues de la fundació siguin les que patrocinin la pista de gel amb petites quantitats, ara que ha quedat clar que és una inversió segura.

L'èxit de la pista s'ha traduït en una afluència de 2.500 persones diàries. Fins i tot els dies més fluixos, quan encara hi havia classe a les escoles, els turistes han cobert l'expedient. Albuixech confia tancar el 8 de gener amb un balanç total de 100.000 patinadors, tot i que "de visitants purs n'hi ha molts més".

No ha generat compres

Tot i així, l'objectiu principal de la pista, que era reactivar les vendes als comerços del centre de la ciutat, no s'ha assolit en la mesura esperada. "Ha crescut el nombre de persones que han passat pel centre, però no s'ha traduït en més compres pels canvis en els hàbits de consum" generats per la crisi, diu Albuixech. Confia tancar la temporada nadalenca amb un augment de vendes de l'1% o 2%, insuficient si es té en compte que el 2010 es va vendre un 12% menys que l'any anterior.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT