Publicitat
Publicitat

La premsa groga s'esbatussa pels lectors del 'News of the Wolrd'

La premsa groga britànica ha fet honor a la seva fama de rapinyaire i ha desplegat recursos de voltor per mirar de convertir les despulles del News of the World en aliment. Diaris com el Daily Star i el Sunday Mirror van doblar les seves tirades amb l'esperança de captar bona part dels vora 3 milions de compradors del diari que Murdoch ha clausurat per decret. The Mail on Sunday tenia com a principal títol de portada la rebaixa que havia aplicat sobre el preu de portada. La majoria van fer anuncis a la televisió durant tota la setmana. El Sunday Mirror , que va adoptar com a lema "El diari en què pots confiar", ha estat el gran guanyador: diumenge va vendre 730.000 exemplars més que de costum. Una mica per sota es queda The Mail on Sunday , que venut 600.000 còpies més, la qual cosa implica un creixement del 30%.

Algunes editores volen treure directament un setmanari nou que ocupi aquest nínxol de mercat, com ara el grup Associated Newspapers. O la mateixa News Corporation, que estudia si impulsa una edició dominical del seu tabloide The Sun (i el fre per fer-ho són més els dubtes polítics i d'imatge que no de conveniència econòmica).

La web de 'The Guardian', en alça

El focus del sector està posat també en el comportament de les vendes de The Guardian , que ha estat el diari que ha destapat el cas. Tot i que no hi ha dades que avalin l'increment de difusió de l'edició en paper, la web ja mostra l'impacte d'aquesta escàndol: en només un mes, segons el rànquing orientatiu Alexa, ha pujat 13 posicions en la llista de webs més visitades del món, fins a la plaça 178.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT