Publicitat
Publicitat

EFECTES DEL TERRATRÈMOL

La fàbrica de Barcelona recorrerà a la flexibilitat a partir del maig

La producció de Nissan s'aturarà per la falta de peces del Japó

La direcció de Nissan estudia vies per minimitzar els problemes de subministrament del Japó. S'haurà de recórrer a aturades puntuals poc després de la contractació d'uns 400 treballadors temporals.

Les plantes d'automòbils tenen problemes arreu del món després del greu terratrèmol i el tsunami que va sacsejar el Japó fa un mes i que va provocar danys importants en una zona amb una important concentració de proveïdors de la indústria automobilística. Un cop ha passat gairebé un mes del desastre, aquests problemes ja amenacen les plantes europees de Nissan, fins ara alienes als contratemps que sí que ja han notat altres competidors a Europa. La direcció de la fàbrica de Barcelona ja compta que hi haurà aturades al maig i treballa per trobar maneres per minimitzar-ne els efectes sobre l'activitat i la plantilla.

Segons va confirmar a l'ARA un portaveu de l'empresa, el mes que ve s'esperen "disrupcions" en l'activitat productiva que obligaran a utilitzar en primer terme les mesures de flexibilitat pactades en el conveni col·lectiu. L'abast d'aquestes aturades encara no s'ha concretat, però la companyia va recordar que les jornades que es perdin per aquest problema conjuntural es recuperaran més endavant. Les fórmules possibles serien els dissabtes productius, i si cal es plantejaria l'avançament de vacances.

Tot plegat per evitar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que seria molt més complicat. Segons va explicar a l'ARA el portaveu d'Usoc al comitè, Pedro Ayllón, la incertesa plana sobretot entre els treballadors temporals que fa pocs mesos que s'han incorporat a la fàbrica de la Zona Franca, més de 430 persones. "S'ha de buscar una solució que no suposi en cap cas haver-ne de prescindir, perquè els tornarem a necessitar", va afegir Ayllón.

Els sindicats ja donen per fet que la situació d'alguns proveïdors de Nissan -almenys un d'ells està entre els desapareguts- farà insuficients els deu dies d'aturada que contempla el conveni col·lectiu. "Estem a l'espera de conèixer l'afectació real, però tenim clar que després de Setmana Santa començarem a tenir problemes per la falta d'algunes peces", va concretar a l'ARA el portaveu de CCOO al comitè, Raul López.

Barcelona rep gran part dels components de la furgoneta NV200 del Japó. Entre les peces hi ha fins i tot la xapa del vehicle, per la qual cosa aquest serà el model més afectat. També el Pathfinder i el Navara depenen en part del subministrament japonès. L'altra planta de Nissan a l'Estat espanyol, la fàbrica de petits camions lleugers d'Àvila, tampoc se salvarà d'aturades, segons van explicar els sindicats.

Altres fàbriques de la multinacional arreu del món -a Mèxic, els EUA i la Xina- ja han patit interrupcions. L'empresa comptabilitza que al març s'han deixat de produir unes 55.000 unitats.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT