Publicitat
Publicitat

El sector dels cotxes tomba la sostenibilitat dels 110 km

Els grans fabricants de vehicles no es creuen els números que el govern espanyol ha posat sobre la taula per justificar la rebaixa de la velocitat màxima a les carreteres espanyoles de 120 km/h a 110 km/h. Proposen mesures "més raonables" per a l'estalvi energètic, que l'executiu ha xifrat en 1.400 milions d'euros si la mesura dura un any.

Per les automobilístiques, l'estalvi requereix educar en una conducció que vetlli pel medi ambient i que incentivi la renovació del parc de vehicles, que és el segon més antic d'Europa per darrera del belga. Segons el conseller delegat de Nissan Iberia, Manuel de la Guardia, la diferència entre conduir a una velocitat o una altra resulta gairebé "inapreciable" en termes ambientals i va titllar d'incoherent el canvi.

Segons De la Guàrdia, la via amb més incidència mediambiental és la substitució dels automòbils més antics per nous models que, amb moltes més prestacions, consumeixen menys i són menys contaminants. El directiu de Nissan també va reconèixer que el problema és que ara per ara el mercat interior està sota mínims i la situació econòmica del sector públic fa impensable qualsevol tipus d'incentiu a la compra.

El director de Seat Espanya, Vicente Adrian, va corroborar aquesta mesura de substitució del parc automobilístic. En declaracions a Ginebra, on aquests dies se celebra el Saló de l'Automòbil, també va defensar altres vies com l'educació en una conducció "sostenible". Les accelerades brusques, les marxes curtes i, en definitiva, la conducció nerviosa són poc sostenibles, segons el director de Seat.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT