Publicitat
Publicitat

LA MARATÓ VINTÈ ANIVERSARI

Els donatius, aquest cop per a trasplantaments, es van mantenir al voltant dels 7 milions d'euros

La solidaritat no nota la crisi

La vintena edició de La Marató de TV3 va recaptar ahir al voltant de 7 milions d'euros que es destinaran a la recerca sobre la regeneració i el trasplantament d'òrgans i teixits. La xifra, que seguirà creixent fins a finals de gener, s'apropa al marcador rècord de 7.246.114 euros de l'any passat.

Al llarg del programa, presentat per Xavi Coral i Espartac Peran, es van presentar una vintena de testimonis colpidors de persones que havien estat trasplantades. La majoria van donar motius per a l'optimisme, però també es va fer evident que no tothom que necessita un òrgan el rep a temps. Diversos pares van passar pel plató per explicar que per als seus fills les llistes d'espera havien estat massa llargues.

Durant el matí, bona part del protagonisme va quedar en mans de les nombroses activitats organitzades arreu de Catalunya. Entre aquestes activitats va destacar l'enlairada de coloms de paper que es va fer de manera simultània a Torrelavit, Tortosa, Olot i Balaguer, i que va servir per commemorar el vintè aniversari de La Marató . L'efemèride també va ser recordada al llarg de tot el dia amb imatges de les anteriors edicions i els records que en van aportar els respectius presentadors.

Pau Morraja, 13 anys

Li han trasplantat el fetge dos cops, amb 4 i 6 anys. L'experiència l'ha fet créixer i la maduresa amb què va parlar impactava: "Un trasplantament és una cosa molt bèstia. Psicològicament afecta molt".

Dos fills morts

Rogelio Pacheco va perdre la seva filla perquè, després d'estar anys esperant uns pulmons, no va superar el postoperatori. Abans havia mort el seu fill mentre també esperava un trasplantament de pulmó.

Sorpresa per a la Camila

Després de donar una lliçó d'optimisme, la Camila, de 16 anys i trasplantada de pulmó dos cops, va veure com Pastora interpretava, sense que ella ho sabés, Ho puc aconseguir , un tema escrit per ella.

Òrgans per als 'polseres'

Els actors de Polseres vermelles van demostrar d'una manera molt visual que "quan acaba una vida, en comencen sis", com deia l'eslògan de La Marató . Van ser els receptors dels òrgans d'un suposat donant.

Sergio Dalma i l'Escolania

L'actuació conjunta del cantant sabadellenc i el jove cor de Montserrat era de les més esperades. La seva interpretació del tema Em dónes força va estar carregada d'emotivitat.

Trasplantat de cara

Fa un any i mig que l'Óscar es va convertir en el primer trasplantat de cara del món, però fins ara no havia concedit cap entrevista. "Costa molt, però es pot sortir del forat", va dir ahir a La Marató .

El pastís dels vint anys

Amb la d'ahir, La Marató ha arribat a les vint edicions. Aquesta efemèride va estar molt present al llarg de tot el programa, especialment amb l'aparició, d'un enorme pastís de xocolata -i molts altres ingredients-. I no era un pastís qualsevol, sinó el que va permetre a Jordi Bordas convertir-se en campió del món de pastisseria.

Medicaments més bons

Quan tenia pocs mesos, el Joan Escolà va rebre una part del fetge del seu pare. Des de llavors es medica cada dia, i s'ha après de memòria la llista de fàrmacs que pren. Després de demostrar la bona relació que té amb el seu metge va fer una petició "als que fan els medicaments": "A veure si els poden fer més bons".

Una 'Jenifer' solidària

Entre les múltiples actuacions musicals que van tenir lloc al llarg del dia, va destacar la dels Catarres, que van adaptar la lletra del seu tema més conegut, Jenifer , en el context de La Marató . "Jo vull trucar a La Marató amb tu -deia la nova versió-. Ja anirem a Pont Aeri demà, que avui el que et demano és col·laborar amb La Marató ".

El musical de 'La Riera'

Actors de les sèries La Riera i Pop ràpid van protagonitzar un dels moments més còmics de tot el programa quan van interpretar algunes de les escenes més conegudes dels musicals Mamma mia , Hairspray i Queen . El vestuari, especialment en el cas d'aquest últim, va ser d'allò més esperpèntic.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT