Publicitat
Publicitat

MOBILITAT

Totes les propostes preveuen limitar els horaris per treure cotxes del carrer

El taxi s'autoregularà per consulta vinculant

Els taxistes decidiran el seu futur a mitjans de febrer en una consulta vinculant, després que l'IMET admeti que respectarà el resultat. S'optarà entre quatre maneres diferents de limitar l'horari.

Els 10.480 taxistes amb llicència que hi ha a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) hauran de votar almenys entre quatre opcions. Fa tres anys que treballen, sense sort, per establir un front comú d'autoregulació abans que l'Institut Metropolità del Taxi (IMET) arribi a imposar un pla de manera unilateral al mes de març. Avui hi haurà una nova trobada entre responsables sindicals i institucionals en què, tot i els nombrosos contactes que s'han mantingut a tots els nivells, no es visualitzarà una proposta unitària. No obstant això, l'IMET ha decidit fer-se seva la possibilitat de la consulta i ja treballa en la seva organització amb la distribució d'urnes en punts de màxima afluència de taxis, com l'aeroport i Sants-Estació, però també en equipaments municipals als districtes de Barcelona i d'ajuntaments de l'Àrea Metropolitana. "Treballem per assumir el resultat com a propi i vinculant", va assegurar ahir a l'ARA el president de l'IMET, Eduard Freixedes. Conclusió: la primera quinzena de febrer els taxistes, amb tota probabilitat, seran cridats a les urnes en una jornada amb interventors, col·legis electorals i seus electorals, segons precisa Freixedes, "on hi hagi espai per aparcar".

El consens sobre la limitació d'horaris per treure taxis de la via pública no s'ha traduït ara com ara en una única proposta i l'Institut Metropolità segueix defensant el seu plantejament de fer un festiu més cada quinze dies i treure així mil taxis del carrer. "També les altres propostes eliminen vehicles, algunes més d'un miler i d'altres menys", admet Freixedes. El sindicat majoritari, el Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), proposa una regulació horària de 18 hores per als taxis que tenen doble torn i de 12 hores de màxim per als que tenen un sol torn. El seu secretari general, José María Sánchez, rebutja la proposta de l'IMET com a principal rival en la futura consulta pel fet que la seva aplicació "provocaria un efecte acordió". "Els taxistes farien el dia de festa però, sense control de taxímetre, allargarien la jornada laboral els altres dies", assegura.

Passi el que passi els dies previs a la consulta, el cert és que hi ha hagut un precedent orientatiu de resultat: el 12 i 13 de novembre l'STAC i la Unió de Taxistes Autònoms (UTAM) van mobilitzar els taxistes col·locant urnes a la Fira del Taxi i a l'aeroport. Tot i que la iniciativa era d'un sol sindicat, més del 30% de taxistes van votar: un 80% va fer-ho a favor de regular els horaris.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT