MOBILITAT
Crònica 27/01/2012

Els taxistes s'ofereixen per fer de bus de barri

Taxis fent de bus urbà. El moment convuls que viu el sector provoca moviments per aprofitar les retallades, com les de les línies de bus deficitàries. Els taxistes s'ofereixen per cobrir aquest servei.

Albert Balanzà
2 min
Aglomeració de taxis en un dels carrers de l'Eixample de Barcelona, en una imatge recent.

BARCELONA.Els moviments s'estan produint en les últimes setmanes lluny dels focus que ara ocupen el problema de reducció de la flota i la regulació horària, i les reunions són múltiples i imaginatives. Ahir mateix n'hi va haver una de portaveus del Sindicat del Taxi de Catalunya amb el gerent de l'Institut Metropolità del Taxi, Eduard Ràmia, en la qual es va posar sobre la taula l'aprofitament de l'escletxa que ha deixat a Barcelona la supressió de quatre línies d'autobusos i la pràctica desaparició en dies festius del bus de barri. "Volem cobrir el forat que han deixat aquests autobusos", apunta Luis Berbel, president del sindicat majoritari, STAC. Els taxistes són conscients que la proposta encara té un ampli recorregut abans de concretar-se però no són aliens als moviments veïnals de protesta que, per exemple, a Sant Genís dels Agudells han sortit al carrer i han arribat a retenir combois de la línia 112.

El taxi de set, el 16 de febrer

Lligat a aquesta proposta, Berbel adverteix que el 16 de febrer començarà a funcionar el servei de taxi de set places que tant de debat ha generat en el sector. "Hi haurà pocs vehicles però hi ha molt d'interès en el sector a cobrir-lo perquè donarà possibilitats en transport escolar, d'executius o de treballadors", afegeix. Aquesta mena de taxi-llançadora, que en espais com Boí o Aigüestortes ja funciona, també és un dels projectes embrionaris per cobrir les línies suprimides de bus.

Però la primera concreció en aquest debat, sobretot per la coincidència d'objectius, ha estat en la voluntat compartida pel Govern i els taxistes d'aplicar el projecte anomenat taxi per demanda ,un sistema que pretén cobrir tot el territori català a través d'un sistema de petició prèvia de 24 hores. Ara fa un mes els representants del taxi i el director general de Transports, Ricard Font, van fer una primera reunió per pactar un sistema que ja funciona a la Seu d'Urgell i que anirà a més sobretot en municipis que han eliminat línies de bus. La setmana que ve hi ha una reunió amb l'operadora ALSA i els taxistes per cobrir serveis a la Catalunya Central.

stats