Publicitat
Publicitat

SECTOR AERI

El trànsit amb Àsia truca a la porta de l'aeroport del Prat

El 40,8% dels prop de 600.000 passatgers que van volar entre Espanya i Àsia durant els primers deu mesos del 2010 van tenir com a punt d'origen o de destinació l'aeroport del Prat, segons l'Observatori del Trànsit Aeri de la Cambra de Comerç de Barcelona.

El Japó, l'Índia i la Xina són els principals mercats, però paradoxalment, Barcelona no té vols directes en cap d'aquestes destinacions. Segons el document de la Cambra bona part d'aquests passatgers van viatjar fent escala a l'aeroport de París o al d'Àmsterdam. Justament aquesta reivindicació és una de les recurrents de la societat civil catalana: disposar de noves rutes a Àsia, ja que l'aeroport madrileny de Barajas està més enfocat al trànsit amb l'Amèrica Llatina.

Singapore Airlines, Pakistan Airlines i Qatar Airways són algunes de les companyies que connecten Àsia amb el Prat i l'aeroport intenta des de fa anys atreure altres operadors com la japonesa ANA i Air China.

Al març s'iniciarà una nova estratègia amb la prolongació del vol de Singapore Airlines entre Singapur i Barcelona fins a São Paulo. Amb aquest vol, operat en codi compartit amb Spanair (i que ahir va sortir a la venda), Barcelona es reivindica com a pont entre Àsia i Amèrica Llatina, dos continents que veuen créixer les seves relacions comercials.

L'informe de la Cambra constata que el trànsit aeri amb Àsia, Àfrica i el Pròxim Orient van créixer un 25% l'any passat. El Pròxim Orient, amb 433.595 passatgers, va experimentar un increment del 39,2%. Israel i Turquia són els principals mercats.

Vols a Àfrica
Les connexions amb Àfrica es concentren sobretot al Magreb i en menor mesura als països subsaharians. El trànsit aeri del Prat amb el continent africà ja ha superat el mercat de l'Amèrica Llatina en volum de passatgers, fins a arribar als 621.200 usuaris. En els darrers cinc anys aquest trànsit ha registrat un creixement del 111,7%.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT