TRANSPORT PÚBLIC
Crònica 09/02/2012

La vaga de metro i bus afectarà de ple la fira Mobile

El Mobile World Congress arribarà a Barcelona amb la ciutat aturada per la vaga de metro i bus. Els treballadors de TMB van confirmar ahir la convocatòria de vaga els quatre dies de la fira.

Maria Ortega
2 min
AMENAÇAT 
 La celebració del Mobile World Congress al recinte de la Fira de Barcelona conviurà amb la convocatòria de vaga al transport públic.

BARCELONA.S'esperen més de 60.000 visitants i un volum d'ingressos per a la ciutat d'uns 300 milions d'euros. Del 27 febrer a l'1 de març, Barcelona serà a l'ull de l'huracà de la tecnologia personal de comunicació amb l'organització del Mobile World Congress -per primer cop des que es va imposar a altres capitals europees per organitzar, durant cinc anys, el congrés-, però l'ombra de la vaga al transport públic ja s'ha instal·lat sobre aquesta gran fira i deixa en escac la ciutat i els més d'1,7 milions de desplaçaments en bus o metro que es fan de mitjana diària a Barcelona.

Els treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) van ratificar ahir en assemblea la convocatòria: hi haurà vaga de metro i bus durant els quatre dies del Mobile Congress. El dia 27, però, faran una concentració-assemblea a plaça Espanya per decidir si mantenen la protesta. L'Ajuntament de Barcelona ja s'ha posat en alerta. Tenen clar que la convocatòria amenaça els dies que la ciutat "serà el centre del món" i que la vaga pot tenir una "afectació greu" per a la imatge de la ciutat, però també per a la ciutadania i l'economia municipal, com remarcava ahir Joaquim Forn, portaveu de govern municipal i president de TMB. Forn va reiterar que tots els treballadors de TMB "tenen el sou i el lloc de treball garantits" i els va demanar responsabilitat.

Els treballadors s'oposen a la congelació salarial que els ha anunciat l'empresa com a mesura d'estalvi per contribuir a reduir els 56 milions d'euros que els imposa la retallada de pressupost -un 10% del total de pressupost d'operacions de TMB- i, com explicava el president del comitè d'empresa de metro, Pere Ramon Dalmau, s'agafen al conveni que tenen signat, que assegurava una pujada de sou d'acord amb l'IPC -i de l'IPC més el 0,25% en el cas dels treballadors d'autobús- i demanen que, si s'han d'estrènyer el cinturó, volen tenir abans tota la informació econòmica de l'empresa. Els treballadors recelen dels sous de la direcció i de serveis com ara el canal informatiu de televisió. Demanen "transparència" i ja s'han adreçat a l'alcalde per carta.

Feina garantida

Des de TMB reiteren que "no està en perill cap sou" i que els últims anys l'empresa ja ha hagut de fer front a retallades de pressupost -79 milions menys en tres anys- que no s'han repercutit en el capítol de personal. Avisen que els directius ja van patir la retallada l'any passat i que enguany perdran l'equivalent a una paga.

La congelació salarial, segons l'empresa, permetrà assolir el 30% de l'estalvi marcat pel pressupost i la resta es gestionarà amb accions com la retirada d'algunes línies d'autobús, no donar servei nocturn després dels partits del Barça o la baixada en publicitat. Destaquen que la congelació arriba després d'un període de 4 anys en què els sous s'han incrementat el 12% de mitjana.

stats