Publicitat
Publicitat

PRIVATITZACIÓ D'UNA EMPRESA PÚBLICA

La venda de Serveis Funeraris, sota lupa

L'Agència Catalana de la Competència ha obert un expedient sancionador contra l'Ajuntament de Barcelona per la venda del 36% de l'empresa funerària, que podria alterar la llei de competència.

L'Agència Catalana de la Competència s'està mirant amb lupa la venda del 36% de l'empresa municipal Serveis Funeraris de Barcelona (SFB). L'organisme acaba d'incoar un expedient sancionador contra l'Ajuntament de Barcelona per "presumptes conductes contràries a la normativa de competència" en el marc del concurs per adjudicar el paquet accionarial a la funerària.

El procés de col·locació del 36% de SFB és una operació que el consistori rumia des de fa més d'una any i mig. El juliol passat l'alcalde, Jordi Hereu, va donar llum verda a l'operació, segons la qual l'Ajuntament de Barcelona mantindria un 15% del capital amb el pretext de vetllar per la moderació de les tarifes. Actualment SFB està participada en un 51% per Barcelona Serveis Municipals (controlada per l'Ajuntament) i en un 49% per Mémora, empresa de serveis funeraris propietat del fons britànic de capital risc 3i. Mémora té dret de tempteig sobre les accions que no posseeix. De fet Mémora ha presentat l'única oferta en el concurs convocat per l'Ajuntament.

Altres operadors del sector, com l'empresa privada Serveis Funeraris Integrals (que gestiona el Tanatori Ronda de Dalt de Barcelona) han criticat l'operació en considerar que afavoreix Mémora, ja que per la resta d'operadors no resulta atractiu controlar un paquet del 36%. En canvi, Mémora passaria a ostentar el 85% de SFB. El preu del 36% de la funerària és de 58,9 milions d'euros.

Trasllat de la seu
A més, Mémora ha promès traslladar la seva seu de Madrid a Barcelona i pilotar des de la capital catalana el procés d'internacionalització del seu negoci. Una altra contrapartida és la venda a l'Ajuntament del 49% de Cementiris de Barcelona per vint milions. Mémora també preveia donar entrada a inversors catalans en l'operació de SFB.

SFB preveia tancar el 2010 amb uns ingressos de 50,2 milions i amb un benefici net d'11,6 milions. L'empresa esperava fer 14.000 serveis durant l'any. El preu per servei és de 3.354 euros.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT