Publicitat
Publicitat

ALIMENTACIÓ

La venda de cava cau un 2% el 2011 per la crisi al mercat interior

Les vendes de cava van retrocedir un 2,14% el 2011 per la crisi al mercat interior, especialment durant l'últim trimestre de l'any. En total, es van vendre 239,5 milions d'ampolles de cava, però mentre les exportacions van créixer un 2,07%, les vendes a Espanya van caure un 8,7%.

El sector va facturar 935,5 milions d'euros, un 9,2% menys que durant el 2010. El preu mitjà per ampolla va caure un 13% al mercat espanyol -tot i que ni així van remuntar les vendes- i va disminuir un 2,51% al mercat exterior, segons va explicar ahir el president del Consell Regulador del Cava, Gustavo García Guillamet. El responsable del Consell va reconèixer que l'evolució a la baixa dels preus "en tota la cadena" de producció és el que més preocupa el sector. La pressió de la marca blanca creix i ja suposa gairebé un terç de les vendes totals.

Els resultats negatius al mercat interior van sorprendre el mateix Consell. El quart trimestre, amb la campanya de Nadal, acostuma a concentrar un 40% de les vendes anuals de cava, però l'any passat tot just va suposar el 31%.

Rècord d'exportacions

Les vendes a l'exterior van batre un nou rècord. Es van comercialitzar més de 152 milions d'ampolles, una xifra que indica que sis de cada deu ampolles de cava van acabar venent-se fora de l'Estat. El cava va continuar sent la primera denominació d'origen de vins a Espanya pel que fa a volum d'exportacions.

Els mercats on van anar més bé les vendes van ser França i Bèlgica. Segons García, això demostra que s'aprecia la qualitat del producte justament en mercats que són forts competidors en el segment de vins espumosos. Els mercats emergents com ara la Xina, Rússia i el Brasil també són apostes clares de les marques de cava, que avancen en aquests països tot i que l'impacte en la facturació encara sigui força més baix que el mercat europeu.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT