Publicitat
Publicitat

Les vendes de vehicles tancaran el 2010 amb xifres dels anys 90

El 2010 no ha estat l'any de la recuperació en el mercat automobilístic espanyol, que tancarà l'exercici amb uns nivells de vendes per sota del milió d'unitats. Malgrat uns primers mesos de creixement de les matriculacions, el final dels plans d'ajudes a la compra de nous vehicles -el 2000E i l'Autocat- i l'increment de l'IVA van tornar a fer retrocedir les vendes a partir de la segona meitat de l'any.

Entre el gener i el novembre es van vendre a Espanya poc més de 910.000 vehicles i les previsions de la patronal Anfac calculen que la xifra augmentarà fins a rondar les 970.000 unitats a finals d'aquest any. Aquestes xifres, tot i estar un 6% per sobre dels nefastos nivells de vendes del 2009, s'assemblen més als nivells de vendes dels anys 90 que als anys previs a la crisi (les matriculacions de 2007 van superar l'1,6 milions d'unitats).

Els fabricants no amaguen la preocupació que genera un mercat interior tan dèbil, i recorden que cal elevar les vendes si no es vol donar raons a les marques per repensar-se la viabilitat de les seves fàbriques. "Quin sentit té tenir fàbriques de cotxes on no es venen cotxes?", va apuntar no fa gaires mesos el president de Ford Espanya, José Manuel Machado, durant una trobada a Barcelona. El directiu de Ford va insinuar que hi ha risc de tancament d'algunes plantes de producció si no es rellancen les vendes.

Davant un 2011 que no es preveu millor que aquest any, els fabricants ja han començat a pensar estratègies per animar els compradors, sobretot els particulars, ja que la seva demanda s'ha enfonsat un 40% els darrers mesos.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT