Publicitat
Publicitat

CINEMA

Animac 2011, del 24 al 27 de febrer

El mercat de l'animació és a Lleida

El certamen Animac arrenca demà amb un nou programa viu, actualitzat i variat, que aplegarà els més grans artistes i professionals del sector. Durarà fins al diumenge 27.

L'Animac, la Mostra Internacional de Cinema Animació de Lleida que enguany arriba a la seva 15a edició, obre les seves portes demà. I ho fa amb un plat fort, el documental The Boys. The Sherman Brothers'Story, de Gregory i Jeffrey Sherman, una prolífera parella coneguda per algunes de les bandes sonores dels grans clàssics de Disney. No seran pocs els pesos pesants que omplin el ring d'aquesta edició. S'hi veurà el film suec de ciència-ficció Metropia, de Tarik Saleh. Phil Mulloy presentarà la seva darrera pel·lícula, Goodbye Mister Christie. I Syd Garon i Sam Spiegel exhibiran la comentadíssima i esperada cinta N.A.S.A. The Spirit of Apollo.

96 pel·lícules, procedents de 25 països diferents, que apleguen més de cent directors en aquest certamen. Les projeccions es faran a la Llotja de Lleida, i d'altres espais habilitats per a l'ocasió com la Seu Vella, el Teatre Municipal de l'Escorxador, el Centre d'Art La Panera o el Pub Línia, entre d'altres. Hi passejaran grans convidats com Bruce Bickford, Phil Mulloy o Liuyi Wang –que en la present edició representa la Xina, el país convidat. Però, al costat d'aquestes grans firmes, l'Animac donarà veu a nous genis creadors que en els darrers anys han començat a proliferar. La secció dedicada als talents locals, per exemple, mostarà peces com Les bessones del carrer de Ponent, de Marc Riba i Anna Solanas, o Vicenta, de Sam.

A més a més, l'Animac ens sorprèn amb un parell de novetats, que actualitzen el recorregut que ha fet en els darrers 15 anys. Per una banda, la proposta Animats TV Forum posarà en contacte els diferents professionals del sector televisiu, i els engrescarà a presentar i difondre noves propostes i formats. Per l'altra, l'Es Pot Animac convida a participar en un concurs per escriure el guió d'un espot de 20 minuts.

Més continguts de