Fotografia
Cultura 29/02/2012

El CCCB mostra una selecció del millor fotoperiodisme del festival Visa pour l'image

El centre exposa quatre reportatges sobre el tsunami del Japó, la vida a Uganda d'una dona mutilada, la narcocultura mexicana i les revoltes àrabs

Laura Serra
1 min

BarcelonaEl CCCB vol estirar el fil de l'èxit que té cada any l'exposició dedicada als premis de fotoperiodisme World Press Photo i exposa a partir d'aquest dimarts una selecció de quatre projectes fotogràfics provinents del certamen internacional més important, el Visa pour l'image de Perpinyà.

El primer projecte és una mirada poètica de la italiana afincada a l'Àfrica Martina Bacigalupo al conflicte ugandès a través de la vida quotidiana d'una dona mutilada per una bomba amagada al bosc. El segon és un viatge per les revolucions àrabs al Iemen, Tuníssia, Bahrain i Egipte que va fer al llarg de quasi un any Yuri Kozyrev. El tsunami que va arrasar el Japó al març és el projecte més curiós perquè els autors són 40 persones, fotògrafs professionals o no, que va seleccionar la revista 'Days Japan'. I Shaul Schwarz fa un reportatge sobre la societat mexicana que conviu amb el narcotràfic i que ha generat una línia específica de 'narcocultura'.

El CCCB i la Fundació Photographic Social Vision han coproduït amb el Visa pour l'image –festival creat i dirigit per Jean-François Leroy– les quatre mostres. Per primera vegada surten exposicions de Perpinyà per exhibir-se en altres ciutats, una entesa que es podria consolidar en el temps si funciona aquesta exposició, que estarà oberta al CCCB fins al 28 de maig.

stats