Publicitat
Publicitat

MÚSICA

Campanya contra la publicitat de Nokia a favor de la "música gratis"

Músics i usuaris polemitzen per l'anunci que defensa que "la música sona millor quan és gratis" i s'engega una campanya per demanar que la retirin

"La música és millor quan és gratis". Aquest és el lema de la campanya de llançament del nou servei Mix Radio del mòbil Nokia Lumia. Ofereixen 14 milions de cançons en 'streaming' durant 14 hores i sense necessitat de connexió a internet. Més enllà de l'aplicació, però, la frase promocional ha encès les xarxes socials.

A Twitter hi ha una campanya que anima al boicot #musicossinnokia, a la qual ja s'han unit músics com Jofre Bardagí o Amaral, i també mànagers i agents del sector musical. Músics com Santi Balmes també han opinat en contra: "Això ha de ser decisió del músic i no vostra", diu al seu Twitter.

Fins i tot s'ha creat una pàgina web i un compte a Facebook per demanar signatures perquè es retiri la publicitat de revistes i panells. "No a Nokia", es diu el grup, i ja té més de 2.300 seguidors.

La convocatòria que busca que Nokia retiri l'eslògan diu que l'anunci enfonsa encara més la professió dels músics i creadors en un moment de crisi en què "la música ha sigut menystinguda i convertida en un simple element ornamental i moneda de canvi".

Més continguts de