Publicitat
Publicitat

TEATRE

Complicitats en Xarxa connecta el Tantarantana amb Palma, Santander, Madrid i Sevilla

El Teatre Sans de Palma, l'Escena Miriñaque de Santander i la Triángulo de Madrid són les tres sales que s'incorporen juntament a La Fundición de Sevilla, al cicle Complicitats en Xarxa que per segon any consecutiu organitza el teatre Tantarantana per encetar la temporada

El cicle permetrà presentar a Barcelona quatre espectacles: La cantant calba, Cartas de las golondrinas, Mejorcita de lo mío i Últimos días de una puta libertaria. Són muntatges que parlen de qüestions properes al públic com poden ser els records, l'allunyament dels éssers estimats, la comunicació o la recerca de la felicitat així com també la capacitat de l'ésser humà de sobreviure a les situacions més adverses.

Entre el 18 d'agost i l'11 de setembre, el teatre Tantarantana de Barcelona dóna el tret de sortida a la temporada amb la segona edició del cicle Complicitats en Xarxa, un projecte que té com a objectius principals presentar a Barcelona espectacles d'arreu de l'Estat espanyols i consolidar la relació del teatre amb les sales alternatives de fora de Catalunya. En aquesta segona edició repeteix La Fundición de Sevilla però s'incorporen tres noves sales: el Teatre Sans de Palma, l'Escena Miriñaque de Santander i la Sala Triángulo de Madrid.

Durant aquests tres setmanes, el Tantarantana doncs oferirà quatre espectacles molt diferents, de productores i companyies diverses amb temes propers el públic en comú, i sobretot, una reflexió sobre l'ésser humà i la seva manera de soberviure a les situacions més adverses així com els records, la dificultat de comunicació o la recerca de la felicitat.

Per una banda, la companyia Estudio Zero del Teatre de Sans de Palma, sota la direcció de Pere M. Mestre, presentarà un text d'Eugène Ionesco, traduït per Biel Mesquida. La cantant calba és tot un clàssic que s'ha convertit en un èxit de públic i també de crítica per la seva sàtira de la banalitat de les relacions humanes convencionals tractades des del teatre de l'absurd. Per una altra banda, Escena Miriñaque, de Cantàbria, escenificarà Cartas de las golondrinas, una peça seleccionada per Iberescena 2011 en què Blanca del Barrio recull a través d'unes cartes, la nostàlgia de la separació explorant també les motivacions i vicissituds dels emigrants espanyols cap a l'Argentina i l'Uruguai el segle passat.

Des d'Andalusia i La Fundición de Sevilla arriba també al Tantarantana Mejorcita de lo mío, una aposta de La Escapista Teatro, amb textos de Pilar Gómez i Fernando Soto, que també dirigeix una peça al voltant de l'eterna pregunta Qui sóc jo?. La darrera proposta d'aquestes Complicitats en Xarxa arriba del barri de Lavapiés de Madrid. Últimos días de una puta libertaria, de César López i direcció de Pedro Casablanc, és una història esperpèntica que retrata amb humor àcid i reflexiu la situació d'una dona gran amb síndrome de Diògenes que topa amb una lesbiana acabada de separar.

Més continguts de