12/06/2016

Creure o no creure, aquesta és la qüestió

2 min
Creure o no creure, aquesta és la qüestió

Barcelona‘El profeta’ TEATRE TANTARANTANA 9 DE JUNY

El títol és el menys reeixit d’aquesta brillant funció en què es barregen amb gran habilitat tres històries força diferents que tenen en comú l’oposició entre el raonament científic i allò que desconeixem i que de sempre es considerava sobrenatural. Assistim al primer trasplantament de cor del doctor sud-africà Christiaan Barnard. Un il·luminat del seu temps que pot canviar la història. L’hi deixaran canviar? Llavors viatgem a una llar rural de principis del segle XX on una noia il·luminada assegura que ha vist Déu. Com sap que era Déu? I acabem amb la miraculosa curació per meditació d’una malalta de càncer en l’actualitat. És possible?

No sembla que l’absència del dramaturg habitual de la companyia, Joan Yago, hagi afectat l’ambició i qualitat del nou espectacle de La Calòrica, sorgit, diuen, de creació col·lectiva. La unitat textual d’ El profeta fa pensar en algú que ha ordenat i redactat les aportacions comunes i ha aconseguit un text d’una gran claredat expositiva que s’escolta amb atenció i fins i tot sorprèn per la precisió del llenguatge i l’eloqüència. L’obra reflecteix amb claredat com el conflicte entre creure i no creure influeix en les persones implicades i en les seves relacions emocionals. Un altre encert és el dibuix dels personatges i la seva coherència. Cal destacar també la poderosa interpretació i molt destacable dicció d’Aitor Galisteo-Rocher, Esther López i Júlia Truyol, que fan una esplèndida i captivadora composició dels tres personatges que interpreten, un d’ells en una escena absolutament lorquiana. Amb una escenografia senzilla i funcional molt adequada i una il·luminació expressiva, la posada en escena d’Israel Solà és d’una gran pulcritud i seguretat, d’una precisió en el ritme que atrapa l’espectador. Bona funció.

stats