Publicitat
Publicitat

45È FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINEMA FANTÀSTIC DE CATALUNYA

'El cuerpo', debut d'Oriol Paulo, obrirà un festival amb forta presència del cinema català

Cronenberg i Carax, a Sitges

Sitges 2012 ensenya les primeres cartes. Els nous treballs de David Cronenberg i Leos Carax formaran part d'una programació que obrirà el debut del català Oriol Paulo, el thriller de terror El cuerpo.

Per quart any consecutiu, una pel·lícula d'un director català inaugurarà el Festival de Sitges. És la cinquena vegada en les últimes sis edicions, una tradició que va engegar El orfanato el 2007 i va continuar amb [REC] 2 el 2009, Los ojos de Julia el 2010 i Eva el 2011. El 2012 serà el torn d' El cuerpo , opera prima d'Oriol Paulo, un thriller psicològic en què José Coronado interpreta un policia en la corda fluixa que investiga la desaparició d'un cos al dipòsit de cadàvers. Amb Belén Rueda, Hugo Silva i Aura Garrido en el repartiment i mig equip tècnic sorgit de l'Escac, la pel·lícula és un producte 100% Rodar y Rodar, la productora de Mar Tarragona i Joaquín Padró, que espremen una vegada més la fórmula d'or d' El orfanato i Los ojos de Julia .

"Serà un festival marcat pel cinema de gènere català i espanyol", va prometre ahir el director del certamen, Ángel Sala, que va afegir dos títols catalans en l'avançament de programació d'ahir: El bosc , d'Óscar Aibar, a partir d'un relat d'Albert Sánchez Piñol, i Insensibles , del debutant Juan Carlos Medina. Els dos projectes, curiosament, comparteixen una aproximació obliqua al fantàstic, una ambientació en la Guerra Civil Espanyola i la presència en el repartiment d'Alex Brendemühl.

Línia continuista

Més enllà de la presència catalana, de l'avançament d'ahir ("un 60% de la programació") es pot deduir que l'equip d'Ángel Sala ha fet una aposta continuista: portar els grans directors del cinema fantàstic amb novetat en el mercat, descobrir el talent emergent que despunta en els festivals internacionals i fer el seguiment obligat de les noves obres d'autors de la casa .

"Som ambiciosos i no ens conformem", va anunciar Sala, que enguany espera superar les més de 63.000 entrades venudes l'edició passada. Per aconseguir-ho necessita títols tan esperats per l'aficionat al fantàstic com Cosmopolis , el nou treball del consagrat David Cronenberg en què el canadenc s'allunya de la línia neoclàssica dels seus últims films per adaptar amb una fidelitat suïcida la novel·la homònima de Don DeLillo. També s'espera amb expectació Holy motors , retorn en plena forma de l'antic enfant terrible del cinema francès Leos Carax, entregat a un exercici de cinema total a partir d'un film episòdic en què el seu protagonista, Denis Lavant, encarna diferents rols.

Sitges no descuida els gèneres amb més arrelament al festival: les arts marcials estaran representades pel nou treball del veterà Tsui Hark, Flying swords of Dragon Gate , remake d'un clàssic de King Hu rodat amb un 3D espectacular, i Wu-xia , de Peter Chan, "un dels millors títols del gènere dels últims anys", segons Sala.

Tampoc faltarà a la cita el terror més sanguinari de la mà de primeres espases del gènere com el francès Pascal Laugier, que després de Martyrs tornarà a impactar amb The tall man , i Alexandre Aja, productor del remake protagonitzat per Elijah Wood Maniac . I Sala va recomanar molt The possession , produïda per Sam Raimi, "que no té un títol original, però sí el concepte".

Cinema de culte i televisió

Sala va anunciar també una retrospectiva coordinada per Desirée de Fez al voltant del nou cinema de culte que neix a partir de Reservoir dogs , una sessió dedicada al cineasta experimental Antoni Padrós i una retrospectiva del fantàstic televisiu de la britànica BBC, destacant tant clàssics com Dr. Who i Quatermass com les recents Sherlock o The fades . "La televisió de gènere és avui tan important o més que el cinema de gènere", va afirmar Sala.

Més continguts de