Publicitat
Publicitat

Sónar+D (dia 1): Músics empresaris d’ells mateixos

En la confluència entre creativitat, tecnologia i negoci que el Sónar+D ha adoptat com a lema, la tercera d’aquestes tres potes guanya pes amb cada edició. Els artistes, especialment els músics, ja tenen assumit que han de comportar-se com empreses individuals que gestionen l’explotació comercial de les seves creacions. John Acquaviva, del fons d’inversió Plus8 Equity Partners, recomanava ahir als assistents que no esperessin aconseguir cap bestreta a compte d’un gran segell discogràfic i que es concentressin a analitzar les dades d’audició de la seva música als serveis de streaming per saber on han d’anar a fer concerts en directe.

La firma danesa Warm els ofereix una cosa semblant: monitoritza tota la música que emeten més de 21.000 emissores de ràdio de cent països i permet als artistes rastrejar en temps real les aparicions d’una cançó seva pagant cinc euros mensuals.

En la mateixa línia, altres ponents del Sónar+D apunten a la tecnologia del blockchain -la que hi ha darrere divises virtuals com ethereum i bitcoin - com a s olució per preservar l’atribució del contingut als seus autors -fins i tot en cas de modificacions, com la inclusió en un mashup o una remescla- i que puguin rebre sense intermediaris el pagament que els correspon. Per facilitar-ho, empreses com Spotify, Pandora, Netflix, Intel, Avid, Napster, Sonos, la catalana Bmat i diverses institucions acadèmiques van presentar dimecres, en la jornada que el Sónar+D reserva als professionals del sector, l’Open Music Initiative, que aspira a definir un protocol obert de definició i traçabilitat del contingut musical.

Controlar la música dels fills

A més de les conferències i debats, a l’àrea Startup Garden del Sónar+D és habitual veure-hi dispositius singulars. Aquest any hi destaca el Jooki, un simpàtic altaveu sense fils per a ús infantil amb una aplicació mòbil que els pares fan servir per controlar quina música poden escoltar els seus fills i a quines hores poden fer-ho. Dues funcions especialment enginyoses: cada Jooki inclou cinc ninotets que el nen posa a sobre de l’altaveu per identificar-se i accedir al contingut que li han assignat, i els pares absents poden enregistrar un conte amb el mòbil i enviar-lo a l’altaveu perquè el fill l’escolti abans de posar-se a dormir. L’aparell costarà menys de 200 euros i sortirà a la venda després de l’estiu.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT