Publicitat
Publicitat

Sónar+D ( dia 2): Mapes per orientar-se

Més enllà de les conferències, el centre neuràlgic del Sónar+D és el MarketLab, la plaça pública on centres de recerca i empreses presenten les creacions tecnològiques. Enguany els visitants ho tenen més fàcil per orientar-se per interessos: al terra del recinte hi ha traçades unes línies de colors com les dels hospitals, però en lloc de portar-te al servei de radiologia aquí uneixen els estands dels expositors afins a un tema: segueixi la línia verda si busca tecnologies creatives, la groga si és més d’art digital, la blava per a la cultura maker o la vermella per a la música i el so. Una forma curiosa d’oferir referències a uns visitants que en aquesta edició ja han disposat de funció de geolocalització a l’aplicació del festival, que facilita trobar entre els múltiples escenaris aquell on passa allò que busques.

Precisament al MarketLab es pot veure un tipus diferent de plànol: el Sonomap del grup de visualització científica del Centre de Supercomputació de Barcelona. A partir dels registres dels sonòmetres municipals i de les dades obertes sobre llicències d’obres i espais de lleure, un model matemàtic calcula el nivell de soroll que hi haurà en cada moment a cada punt dels carrers. Si mires el Sonomap amb un visor de realitat virtual i uns auriculars, pots escoltar com sonarà aquell soroll. Ara bé, al Sónar+D no tot s’escolta. També hi ha coses que s’encenen, com els panells led de l’empresa catalana ProtoPixel, que ofereix una aplicació per dissenyar il·luminació decorativa i aplicar-la a distància, per exemple, als establiments d’una cadena de botigues. Ja ho estan fent a les sabateries Casas i a la torre Agbar, i potser el més sorprenent és el model de negoci: cobren 10 euros mensuals per botiga.

Cap de setmana familiar

Un 65% dels alumnes que hi ha actualment a les escoles acabaran treballant en una professió que encara no existeix. Si teniu fills -i sobretot filles!- en edat escolar i no voleu que aquest futur els agafi desprevinguts, fareu bé portant-los avui i demà al pavelló d’Itàlia per participar a la Maker Faire Barcelona, una activitat d’accés gratuït on podran entrar en contacte amb les tecnologies creatives.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT